09-19-2025, 14:25
Turniej Pojedynków
W celu zjednoczenia czarodziejskiej społeczności Wielkiej Brytanii organizatorzy Międzynarodowego Zjazdu Absolwentów zadbali o to, by w charakter wieczoru wkomponować tradycyjne obrzędy znane z pozostałych szkół magicznych Europy.![[Obrazek: giphy.gif]](https://media2.giphy.com/media/v1.Y2lkPTc5MGI3NjExZGtkeDRiYmd0eGQ5dHRpcWJvODBzaXJhcDFna3J1eGFrZGN2eTB1NiZlcD12MV9pbnRlcm5hbF9naWZfYnlfaWQmY3Q9Zw/2dlCkkyJSW1HBluxe0/giphy.gif)
Na czas wyjątkowego przedsięwzięcia z większości sal lekcyjnych usunięto szkolne ławki oraz krzesła, na ich miejscu wyczarowując magiczne podesty otoczone ochronnymi kopułami, chroniącymi infrastrukturę przed zniszczeniami, potencjalnych widzów zaś — przed uderzeniami zaklęć. Ich zaprojektowanie wyniknęło z chęci uhonorowania ceremoniału magicznych pojedynków, uznawanego za najbardziej prestiżowe wydarzenie zimowego sezonu w Instytucie Magii Durmstrang. Słynąca z hardości ducha, kultu siły i konserwatywnych nastrojów placówka co roku organizuje Turniej Pojedynków, będący okazją do doskonalenia umiejętności defensywnych i ofensywnych wśród najstarszych grup uczniowskich. Przeniesienie części jego zasad — funkcjonujących na potrzeby wydarzenia w nieco zmodyfikowanej formie — w mury Hogwartu kultywuje przewodnią dla zjazdu wizję wielkiej, czarodziejskiej wspólnoty kulturowej, a zarazem stanowi podstawę do uświadomienia uczestnikom, że to właśnie magia — ze swą jednoczącą i nieposkromioną siłą — jest najtrwalszym spoiwem magicznych społeczności. Wykracza ona bowiem poza granice, tradycje i sam czas.
Zasady turnieju
Przystępując do turnieju, każdy uczestnik ma obowiązek zapoznać się z poniższymi zasadami. Ich nieprzestrzeganie będzie wiązało się z dyskwalifikacją uczestnika.Organizacja
1.1.
Turniej odbywa się w systemie drabinki eliminacyjnej (1 vs 1).1.2.
Zwycięzca każdej rundy przechodzi dalej, aż do finału, będącego ostatecznym rozstrzygnięciem turnieju.1.3.
Przeciwnicy dobierani są w pary losowo, bez ręcznej ingerencji Mistrza Gry. W przypadku nieparzystej liczby uczestników na start, Mistrz Gry uzupełnia brakujące miejsce uczestnikiem NPC o uśrednionych wartościach potencjałów. Warunki zwycięstwa
2.1.
Pojedynek wygrywa czarodziej, który w pierwszej kolejności zdobędzie wymaganą liczbę punktów stylu - a liczba ta wynosi 50 punktów. 2.2.
Utrata >25% punktów zdrowia u któregokolwiek z uczestników automatycznie zakańcza pojedynek. Wyłonienie jego zwycięzcy odbywa się poprzez podsumowanie liczby zdobytych do tego czasu punktów stylu — uczestnik, który posiada ich więcej, awansuje do następnej rundy. W przypadku remisu (jednakowej liczby punktów stylu u obydwojga uczestników turnieju) awans otrzymuje uczestnik posiadający więcej punktów zdrowia. 2.3.
Zwycięstwo uczestnika w danej rundzie należy zgłosić nadzorującemu turniej Mistrzowi Gry, który prowadzi ewidencję drabinki eliminacyjnej. Inicjatywa
3.1.
Na początku pojedynku obydwie strony wykonują test sporny, w skład którego wchodzi: rzut k100 + potencjał szybkości. 3.2.
Wyższy wynik decyduje o tym, który gracz rozpoczyna pojedynek. Przebieg pojedynku
4.1.
Akcje podejmowane są przez graczy w dwóch turach (za wyjątkiem pierwszej, rozpoczynającej pojedynek), których przebieg powinien wyglądać następująco: tura 1: Gracz 1 (atak)
tura 1a: Gracz 2 (obrona/atak)
tura 1b: Gracz 2 (atak)
tura 2: Gracz 1 (obrona/atak)
tura 2a: Gracz 1 (atak)
tura 2b: Gracz 2 (obona/atak)
tura 3: Gracz 2 (atak)
tura 3a: Gracz 1 (obrona/atak)
tura 3b: Gracz 1 (atak)
4.2.
Każda tura musi składać się z rzutu kością k100 oraz wyraźnej deklaracji dotyczącej rzucanego zaklęcia. Posty niezawierające jednego z tych obydwu komponentów uznać można za nieważne. 4.3.
Uczestnik turnieju zobowiązany jest we własnym zakresie kontrolować utratę punktów zdrowia oraz zdobywanie punktów stylu. 4.4.
Przebieg pojedynku powinien odbywać się w zgodzie z ceremoniałem pojedynkowania się — naruszenie którejś z zasad będzie wiązało się z interwencją nadzorującego Mistrza Gry. 4.5.
Po zakończeniu pojedynku wszyscy uczestnicy otrzymują eliksir regenerujący utracone punkty zdrowia — zwycięzcy starć, przymierzający się do pojedynku z innym zwycięzcą, rozpoczynają kolejną walkę z pełną pulą HP. Punkty stylu
5.1.
Punkty stylu przysługują uczestnikom w przypadku wykonania z powodzeniem zadań wskazanych przez Mistrza Gry na początku pojedynku. Te są jednakowe i obowiązują dla obydwojga graczy z danej pary. 5.2.
Punkty stylu podlegają zsumowaniu wyłącznie na przestrzeni jednego pojedynku — nie są "dziedziczone" z poprzednich starć. 5.3.
Punkty stylu przyznają sędziowie na podstawie obserwacji pojedynków. Kierują się oni następującymi kryterami:- za przemianę przeciwnika w zwierzę przyznaje się 5 punktów
- za użycie trudnego zaklęcia (min. PS 70) przyznaje się 5 punktów
- za uniknięcie zaklęcia przyznaje się 5 punktów
- za szybką reakcję (wygranie testu spornego na szybkość) przyznaje się 5 punktów
- za wykorzystanie otoczenia (rzucenie zaklęcia strefowego) przyznaje się 5 punktów
- za panowanie nad żywiołem przyznaje się 5 punktów
- za wyczarowanie potężnej tarczy (każdy rodzaj Protego o mocy +100) przyznaje się 5 punktów
- za rozbrojenie i pozbawienie przeciwnika różdżki przyznaje się 5 punktów
- za sprawienie, aby przeciwnik znalazł się w powietrzu przyznaje się 5 punktów
- za pozbawienie przeciwnika równowagi/doprowadzenie do jego upadku przyznaje się 5 punktów
- za pozbawienie przeciwnika zmysłu wzroku lub możliwości mowy przyznaje się 5 punktów
- za wyczarowanie czegoś, co zaatakuje przeciwnika przyznaje się 5 punktów
- za odebranie przeciwnikowi min. 10 HP jednym zaklęciem przyznaje się 5 punktów
- za unieruchomienie przeciwnika na co najmniej jedną turę przyznaje się 5 punktów
Sytuacje wyjątkowe:
- za wyjątkowo udane i zjawiskowe zaklęcie (wynik 100 na kości k100) przyznaje się 5 punktów
- za wyjątkowo nieudane i zepsute zaklęcie (wynik 1 na kości k1) odejmuje się 5 punktów
5.4.
Za jedną akcję można zdobyć zdobyć wyłącznie 5 punktów za spełnienie jednego, wybranego warunku. 5.5.
Za spełnienie punktowanego warunku punkty stylu można otrzymać wyłącznie raz w ciągu całego pojedynku.
















