05-14-2025, 13:58
Koszmary i senne marzenia
W świecie, w którym magia przeplata się z codziennością, sny przestają być jedynie nieuchwytnym tłem nocy. Stają się bramą – do przeszłości, do lęków i pragnień, ale też do rzeczy przyszłych. Raz na okres fabularny, każda postać może doświadczyć snu – wizji, która zdaje się nie być jedynie wytworem podświadomości, lecz czymś więcej. Przesłaniem. Ostrzeżeniem. Znakiem.
Sen spływa na bohatera niespodziewanie – po intensywnym przeżyciu, podczas spokojnego wieczoru, w chwili zmęczenia lub tuż przed ważnym wyborem. Niezależnie od źródła, to, co się przyśni, wpływa na postać. Głęboko. Przez kolejny tydzień fabularny zachowanie bohatera zmienia się, poddaje się emocjom i impulsom wyniesionym z nocnej wizji. Może stać się nieufny, płochliwy, agresywny, rozkojarzony... albo odwrotnie – natchniony, odważny, zmysłowy.
Rozegranie snu w fabule przynosi nagrody – nie tylko psychologiczny rozwój postaci, ale i punkty doświadczenia (15 XP). To szansa na pogłębienie osobowości bohatera, odkrycie jego ukrytych lęków, potrzeb, fantazji.
Aby wylosować sen, należy wykonać rzut kością „Sen”. Przed rzutem postać musi wskazać fabularną datę, w której sen się wydarza — to ona wyznacza początek tygodnia, przez który wizja będzie miała wpływ na jej zachowanie. Niezależnie od prowadzonych wątków czy bieżących wydarzeń, postać zobowiązana jest do odgrywania wskazanych efektów snu — sen bowiem nie pyta o kontekst. On po prostu przychodzi.
Odegrany i zakończony wątek z wylosowanym Snem należy zgłosić w zgłoszeniach fabularnych.
Kod początkowy:
Kod:
[b]Imię i nazwisko postaci:[/b]
[b]Okres fabularny:[/b]
[b]Fabularna data wątku[/b] ta data wyznacza początek tygodnia, przez który wizja będzie miała wpływ na zachowanie postaci.Rzuć kością “Sen”.
Kod końcowy:
Kod:
[b]Imię i nazwisko postaci:[/b]
[b]Okres fabularny:[/b]
[b]Fabularna data wątku:[/b]
[b]Link do wątku ze snem:[/b]












