• Witaj nieznajomy! Logowanie Rejestracja
    Zaloguj się
    Login:
    Hasło:
    Nie pamiętam hasła
     
    × Obserwowane
    • Brak :(
    Avatar użytkownika

Serpens > Rozgrywka > Kreacja świata > Świat magii > Różdżki
Wątek zamknięty 
Odpowiedz
Odpowiedz
#1
Serpens
Konta Specjalne
Magia to potęga
Wiek
999
Zawód
twórca
Genetyka
Czystość krwi
czarodziej
mugol
Sakiewka
Stan cywilny
bezdenna
wdowiec
Uroki
Czarna Magia
0
0
OPCM
Transmutacja
0
0
Magia Lecznicza
Eliksiry
0
0
Siła
Wyt.
Szybkość
0
0
0
Brak karty postaci
05-03-2025, 11:29

Różdżki

Najwięksi towarzysze czarodziejów. Różdżki - źródło mocy, fascynacji i charaktery, które w odpowiednich rękach zaprowadzić mogą czarodzieja tam, gdzie nigdy nie spodziewał się on odnaleźć. Albo tam, gdzie pisane mu było trafić już z chwilą narodzin. Choć powiada się, że różdżka odzwierciedla charakter czarodzieja, prawda leży znacznie głębiej. To czarodziej z chwilą otrzymania swej pierwszej różdżki, zaczyna odkrywać, kim jest i jaki los został dla niego przygotowany. Roślinne i zwierzęce elementy w połączeniu stają się drogowskazem o niesamowitych właściwościach, dając czarodziejowi narzędzie niezbędne do odnalezienia swej roli w magicznym świecie.

Różdżka to nie tylko magiczny przedmiot ułatwiający czarowanie. Sama w sobie stanowi źródło mocy o unikalnej osobowości i do końca niezbadanej świadomości. To różdżka wybiera czarodzieja, nie na odwrót, a w chwili, w której go wybierze, tworzy się między nimi magiczna więź. Między innymi to ta więź sprawia, że naprawdę ciężko zgubić swoją różdżkę i że jeśli już tak się stanie, to ta szybko trafia z powrotem do swojego czarodzieja.

Współcześni i dawni wytwórcy

Wytwórstwo różdżek od wielu wieków pozostaje sztuką nadzwyczaj trudną i możliwą do praktykowania jedynie przez nieliczne grono czarodziejów. Tajemnice związane z wytwarzaniem magicznej różdżki przekazywane są nierzadko z pokolenia na pokolenie, a czarodzieje chętnie darzą zaufaniem sprawdzonych przez swoich krewnych twórców.

W Wielkiej Brytanii największą popularnością w tej dziedzinie cieszy się rodzina Ollivanderów. Jej członkowie wytwarzali różdżki już w IV w. p.n.e., a korzeni rodziny upatruje się pośród starożytnych Rzymian. Znany angielskim czarodziejom sklep na ulicy Pokątnej w Londynie powstał w 382 r. p.n.e. i do teraz jest miejscem, w którym przygodę z kontrolowaniem swojej magii rozpoczyna prawie każdy młody czarodziej.

Mówi się także dobrze, choć zdecydowanie rzadziej, o usługach rodziny Gregorovitch. W Carkitt Market w Londynie znajduje się niewielki sklep oferujący różdżki nie gorszej jakości od konkurenta, choć cieszące się z pewnością większą sławą w odleglejszych zakątkach Europy, gdzie znajduje się główna siedziba Gregorovitch'ów.

Zdominowany przez rodzinę Ollivanderów rynek różdżkarstwa angielskiego różni się znacznie od oferty chociażby amerykańskiej, gdzie wymienia się przynajmniej czterech popularnych w XX wieku wytwórców. Są to: Shikoba Wolfe, Johannes Jonker, Thiago Quintana oraz Violetta Beauvais.

Budowa różdżki

Magiczna różdżka składa się z rączki, drewnianej podstawy oraz zwierzęcego rdzenia. Tworzone są różdżki o rozmaitych kształtach, długościach, stopniu elastyczności i zdobieniach. Poszczególne cechy różdżki składają się na pewną kombinację, która odpowiada naturze samej różdżki, jej preferencjach co do właściciela oraz magicznym dziedzinom, z którymi różdżka lepiej lub gorzej współpracuje. Dzięki tym cechom nie ma możliwości, by powstały dwie identyczne różdżki - tak jak nie ma dwóch takich samych osób. 

Długość różdżki najczęściej waha się między 9 a 14 calami, choć znane są rzadsze przypadki wychodzące poza tę skalę. Uważa się, że rozmiar różdżki związany jest z posturą i wielkością tego, kto ją nosi. Nie istnieje jednoznaczny przedział warunkujący granice długości różdżki.

Elastyczność różdżki związana jest z jej stopniem przystosowania się do czarodzieja. Występują różdżki o zróżnicowanym poziomie elastyczności: dość giętkie, elastyczne (dla czarodziejów łatwo przystosowujących się do zmian, skorych do kompromisów) i sztywne lub bardzo sztywne (dla czarodziejów kierujących się konkretnymi zasadami i nieugiętych w swych przekonaniach).

Kształty różdżki mogą być różne, choć dominująca jest podłużna, dość cienka, patykowata forma. Może być idealnie prosta lub wręcz przeciwnie: nieco zakrzywiona (np. przy rączce) albo poskręcana nawet na całej długości.

Rączka różdżki może być klasyczna, z ledwie nieznacznym zgrubieniem, dodatkowo wzmocniona lub finezyjna i elegancka. Istnieją także rączki nieco bardziej ekstrawaganckie, dodatkowo ozdobione lub pomalowane inaczej od podstawy. Rzadkim przypadkiem jest różdżka o jednolitej strukturze, w której nie rozróżnia się podziału na rączkę i podstawę.


Poniżej znajduje się lista rdzeni i drzew wykorzystywanych w wytwórstwie magicznych różdżek. Opisy mogą stanowić luźną inspirację i być podpowiedzią przy wyborze różdżki, ale nie ma konieczności całkowitego podporządkowania się im.

Rdzenie

To pozyskane od magicznych stworzeń elementy, które zostały w procesie tworzenia różdżki umieszczone we wnętrzu drewnianej podstawy. Nadają różdżce dodatkowe magiczne właściwości. W wieloletnich naukowych procesach różdżkarzom udało się odkryć, które cząstki ciał stworzeń możliwe są do umieszczenia w drzewie, a które z nich pozostają całkowicie bezużyteczne przy tworzeniu różdżek. Części te niejednokrotnie przejawiają charakter i efekty powiązane ze stworzeniem, niekiedy reagują specyficznie w określonych lokalizacjach lub porach dnia/roku i tym samym wywierają wpływ na czarodzieja i rzucane przez niego zaklęcia.
W zależności od jakości cząstki pobranej od stworzenia - jego wieku, sił i stanu zdrowia - rdzenie mogą przejawiać całość lub część opisanych poniżej efektów. Czarodziej, zaopatrując się w różdżkę, nigdy nie ma pewności co do konkretnych właściwości rdzenia w niej umieszczonego i stopniowo odkrywa jej indywidualne magiczne cechy.

włos z ogona jednorożca

Cechy: magia lecznicza, odmawia czarnej magii, dobrze działa na łonie natury

Rdzeń z jednorożca zapewnia dobre wsparcie przy czarach leczniczych, jego dobra natura sprawdzi się także przy magicznych próbach uspokojenia towarzysza. Na łonie natury, pośród lasów i łąk rzucane czary mają większą szansę na powodzenie. Rdzeń nie odnajdzie porozumienia z czarną magią ze względu na szlachetną naturę zwierzęcia, od którego pochodzi. Zatem krzywdzenie istot z pomocą tego rdzenia wydaje się wielce nietrafioną praktyką.

włókno ze smoczego serca

Cechy: magia ognia, słaba w zaklęciach wodnych, dobrze działa, kiedy czarodziej jest w powietrzu

Smoczy rdzeń kryje w sobie cząstkę smoczej siły. Serce zapewnia dodatkową moc przy wszystkich zaklęciach związanych z ogniem, a także nieznacznie wzmacnia te, które rzucane są, gdy czarodziej jest w powietrzu. Woda pozostaje piętą achillesową smoczego rdzenia - wyprowadzone zaklęcia z tej kategorii przynoszą słabsze efekty.

pióro feniksa

Cechy: magia lecznicza, wspomaga w teleportacji, może samoistnie przejmować inicjatywę i czarować z własnej woli

Cząstka feniksa posiada kilka cennych właściwości magicznych. Można spodziewać się nieznacznie lepszych efektów przy magii leczniczej, ale także podczas teleportacji, która nie jest łatwą sztuką. Słabością rdzenia jest przejmowanie inicjatywy, czarowanie bez woli czarodzieja, często brane za nieposłuszeństwo. Na jej lojalność trzeba sobie zapracować, przez co część czarodziejów unika różdżek z tym rdzeniem.

włos z głowy wili

Cechy: zaklęcia umysłu, kiepska w zaklęciach tarczy, może chwilowo otumaniać właściciela, kapryśna

Cześć czarującej aury wili przedostaje się do rdzenia i tak jego posiadacz ma większą szansę na poprawne wymierzenie psychicznego ataku i otumanienie przeciwnika. Różdżki z tym rdzeniem mogą być kapryśne i sprawdzą się gorzej w zaklęciach defensywnych przy tworzeniu tarczy.

włos z ogona testrala

Cechy: wzmacnia działanie zaklęć niezależnie od ich rodzaju, niestabilna i ciężka do opanowania, niebezpieczna w rękach młodej, niezdecydowanej osoby

To potężny rdzeń, ale równie niestabilny i trudny do ujarzmienia. Wzmacnia działanie zaklęć czarodzieja niezależnie od ich rodzaju. Różdżki o tym rdzeniu wyjątkowo rzadko wybierają młodych i niedoświadczonych czarodziejów, raczej trafiają do tych starszych, na których życie (i śmierć - na przykład bliskiej osoby) odcisnęło już swoje piętno. Bardzo niebezpieczna w rękach osoby niezdecydowanej i chaotycznej.

bokobrody trolla

Cechy: zaklęcia imitujące fizyczne ciosy są silniejsze, ale tracą na celności, powolna, ale bardzo stabilna

Choć uczynienie rdzenia z części trolla może wydać się zaskakującym wyborem, to jednak trudno zignorować ogromną siłę tego stworzenia. Jej skrawek przedostaje się do rdzenia i tak wszystkie zaklęcia imitujące magiczne ciosy zadają dodatkowe obrażenia. Prymitywna natura trolla sprawia, że różdżki z tym rdzeniem mogą działać z opóźnieniem, przez co tracą na celności, ale za to są bardzo posłuszne i łatwe w użytkowaniu.

włos z grzywy kelpii

Cechy: ataki wodne oraz obrona przed nimi, dobrze działa przy źródle wody i w wodzie, słabiej w ciepły, słoneczny dzień

Rdzeń od wodnego demona wpływa na rzucane czary związane z wodą. Zarówno na wyprowadzane zaklęć ofensywnych jak i defensywnych przed atakami tego typu. Zwinność kelpi sprawia, że zaklęcia rzucane przy wodzie lub w wodzie szybciej wydostają się z różdżki. W słoneczne, ciepłe dni te zdolności mogą być wyraźnie osłabione.

pióro z ogona gromoptaka

Cechy: dobra w transmutacji, trudna do opanowania, może samoistnie atakować piorunami kogoś, kogo uzna za przeciwnika

Siła skrzydeł gromoptaka sprzyja czarodziejowi, który posiada rdzeń z jego pióra. Świetnie sprawdza się w zaklęciach transmutacyjnych. Z uwagi na duże wyczulenie na zagrożenia nadnaturalne, różdżki o tym rdzeniu mogą same z siebie atakować przeciwnika piorunami. Jednak nie zawsze trafnie oceniają ludzkie intencje i mogą zaatakować również kogoś, z kim nie jest się w bezpośrednim starciu. 

włos wampusa

Cechy: wspomaga legilimentów, pomocna w zaklęciach hipnotyzujących, ale czasem dekoncentruje właściciela różdżki

Rdzeń pochodzący od wampusa wzmacnia zaklęcia hipnotyzujące i ogólnie te związane z umysłem i pamięcią. Hipnotyzująca natura wampusa potrafi jednak "oderwać od ziemi tego", kto trzyma rdzeń w dłoni i tym samym rozbić jego skupienie.

ślina bagnowyja

Cechy: zaklęcia tropiące, negatywnie działa na właściciela przy zaklęciach związanych z umysłem, wspomaga zaklęcia ofensywne nocą i na podmokłych terenach

Cząstka pochodząca od bagnowyja wspiera czary tropiące, wzmacnia ataki wyprowadzone nocą, a szczególnie zaklęcia rzucane na bagnach. Podczas korzystania z czarów mających wpływ na psychikę, czarodziej sam może odczuwać psychiczne osłabienie.

wibrys kuguchara

Cechy: zaklęcia wykrywające zagrożenie i nawigujące, lubi czarowanie w pojedynkę, gorzej działa podczas czarowania w grupie

Wyważona natura kuguchara sprawia, że rdzeń pozyskany z jego części wzmacnia magię skupioną na odnalezieniu drogi i wykrywaniu zagrożenia. Zaklęcia badające obecność wrogów lub te, które pomagają odnaleźć się w terenie, będą działały więc lepiej. Cząstka kuguchara wyraźnie preferuje czarowanie w pojedynkę - a najlepiej bez towarzystwa sojuszników, to sprawia, że spada jej skuteczność podczas czarowania w grupie.

poroże królaka rogatego

Cechy: magiczne wytwórstwo i eksperymenty, stabilizuje nową magię, kaprysi przy zwykłych zaklęciach

Niesamowite, “zajęcze” poroże to rdzeń rzadki, o bardzo nietypowych właściwościach magicznych - wspomaga magię eksperymentalną, zapewnia większą szansę na powodzenie przy tworzeniu zaklęć czy zaklinaniu przedmiotów. Zadziała w chwilach pierwszych prób, przy magii niestabilnej, technice nieopanowanej. Rdzeń posiada naturę dość kapryśną - zakłóca poprawne działanie pozostałych zaklęć.

kieł bazyliszka

Cechy: zaklęcia krzywdzące, kiepski w magii leczniczej, lepiej działa na terenach podmokłych

Doskonały sprzymierzeniec podczas działań na terenach podmokłych - zapewnia większą szansę na poprawny czar na tych obszarach. Wzmacnia siłę zaklęć skazujących istoty żywe na cierpienie. Niestety magia lecznicza przynosi mniej zadowalające rezultaty.

pióro hipogryfa

Cechy: zaklęcia defensywne, zaklęcia ofensywne czasami mogą zawodzić, dobrze działa podczas lotu

Element hipogryfa pozwala na przywoływanie mocnych tarcz i efektywniejszych sztuczek obronnych. Siła drzemiąca w rdzeniu podarowuje czarodziejowi szansę na przetrzymanie potężnych ataków - choć nigdy nie ofiarowuje całkowitej pewności. Rdzeń rzadziej też nie zawodzi w locie. Może mieć problem z zaklęciami ofensywnymi.

łuska hipokampusa

Cechy: zaklęcia wodne, defensywa w obronie bliskich, może szwankować w otoczeniu wielu postronnych

Nie trudno się dziwić temu, że element hipokampusa zapewni większą szansę na powodzenie czarów rzucanych w wodzie lub tych z wodą bezpośrednio powiązanych. Gdy czarodziej broni bliskich lub swojego domu, jego działania będą bardziej skuteczne i zaklęcia rzadziej okażą się nieudane. W tłumie ludzi efekty zaklęć będą słabsze ze względu na nieco samotniczą naturę stworzenia.

ząb salamandry

Cechy: magia ognia, krótsze działanie zaklęć, dobrze działa przy źródle ognia

Krótkie życie salamandry przekłada się na krótszy czas działania zaklęć. Jednak jej silna więź z ogniem zapewnia doskonały przepływ energii i tak, gdy czarodziej znajduje się przy źródle ognia, skutki jego ataków będą bardziej spektakularne. Jeżeli dodatkowo korzysta z zaklęć o ognistej naturze, może spodziewać się większej szansy na ich powodzenie.

łuska morskiego węża

Cechy: transmutacja, wspomaga w pracy z wodnymi stworzeniami, szwankuje w zamkniętej przestrzeni

Morski wąż wspomaga zaklęcia transmutacyjne, czyniąc je skuteczniejszymi i trudniejszymi do odwrócenia. Gdy czarodziej występuje przeciwko podwodnym stworzeniom lub próbuje je oswoić, odnosi lepsze efekty. Ujarzmienie magii w zamkniętym pomieszczeniu jest z tym rdzeniem trudniejsze.

pióro abraksana

Cechy: zaklęcia grupowe, zaklęcia związane z lotem/lewitacją, może wyczuć lęk czarodzieja i szwankować

Bardzo wyczulona na lęk swojego czarodzieja - może szwankować, jeśli ten jest przestraszony. Gdy czarodziej atakuje w stadzie - razem z sojusznikiem, siła wspólnych zaklęć rośnie. Przynosi dobre efekty w zaklęciach związanych z lotem lub lewitacją.

włos demimoza

Cechy: zaklęcia kamuflujące i defensywne, gorsza w ofensywie, często wybiera jasnowidzów i wróżbitów

Znakomite połączenie z magią kamuflującą, w tym czarami powodującymi niewidzialność ludzi lub obiektów. Ze względu na zdolność demimozów do przewidywania bliskiej przyszłości, działanie przeciwko atakom wyprowadzonym z ukrycia jest bardziej skuteczne. Niestety rdzeń o dość przyjaznej aurze osłabia efekty większości magicznych ataków. Co ciekawe, różdżki o tym rdzeniu często wybierają sobie na właścicieli jasnowidzów lub osoby o talencie wróżbiarskim.

pazur gryfa

Cechy: zaklęcia defensywne, krwawe ataki, czasami zawodzą codzienne zaklęcia

Naturą gryfa jest bycie groźnym strażnikiem. Gdy czarodziej będzie bronił miejsca, które jest dla niego ważne i dobrze mu znane, może skuteczniej zablokować swojego przeciwnika. Drapieżna cząstka tego stworzenia przyczyni się do tego, że ataki, w których wyraźnie przelewana jest krew, zadadzą obrażenia większe i trudniejsze do uleczenia. Poza walką, rdzeń może przysporzyć kłopotów przy prostych, codziennych zaklęciach.

pióro wielkiego nawałnika burzowego

Cechy: wspomaga celność zaklęć, często odmawia czarnej magii, łatwa w użyciu

Często jest to rdzeń pierwszej różdżki czarodzieja, bo chętnie wybiera dzieci i dobrze z nimi współpracuje. Jest różdżką posłuszną, bardzo celną nawet w trudnych warunkach atmosferycznych. Jeżeli jednak skutkiem przywoływanego czaru jest czyjaś krzywda, należy spodziewać się trudności z rzucaniem takiego zaklęcia.

włos z grzywy chimery

Cechy: zaklęcia torturujące bardziej niebezpieczne, lepsza obrona przed ogniem, potrafi skrzywdzić swojego właściciela

Bardzo rzadki rdzeń. Jest niedoścignionym sprzymierzeńcem miłośników tortur. Wszystkie tego typu zaklęcia są bardziej bolesne i niebezpieczne. Rośnie szansa czarodzieja na obronę przed atakami ognistymi, a zadawane przez ten żywioł obrażenia są mniejsze dla właściciela różdżki z tym rdzeniem. Bardzo często różdżka o tym rdzeniu wybiera czarnoksiężników lub szaleńców. Żądna krwi potrafi jednak skrzywdzić swojego właściciela, jeśli ten używa jej przez długi czas do zwykłych zaklęć.

kieł zouwu

Cechy: zaklęcia przemieszczające; magia lecznicza; szybka, ale słaba ofensywa

Moc kryjąca się w częściach od zouwu to przede wszystkim niesamowita szybkość działania oraz mniejsza zawodność czarów związanych z przemieszczaniem się czarodzieja lub przemieszczaniem przedmiotów. Dobrze sprawdza się w magii leczniczej. W ofensywie efekty zaklęć mogą być słabsze od oczekiwanych i mniej bolesne dla przeciwników.

ząb mleczny wozaka

Cechy: zaklęcia związane z dźwiękiem, hałaśliwy, niezły do transmutacji

Specyficzny rdzeń o upodobaniach silnie związanych ze stworzeniem, od którego pochodzi. Czary związane z dźwiękami są groźniejsze dla przeciwników, a ponadto pozostałym zaklęciom mogą towarzyszyć bardziej spektakularne, nietypowe dźwięki dodatkowo raniące uszy przeciwnika - niekiedy nawet go ogłuszające. Bardzo dobrze współgra z magią transmutacyjną.

wąs langustnika ladaco

Cechy: wzmacnia zaklęcia chorego czarodzieja; gdy ugodzi przeciwnika, przynosi mu pecha; posłuszny i łatwy do ujarzmienia rdzeń

Nietypowe zdolności langustnika ladaco odnajdują swój ślad w rdzeniu pochodzącym od tego stworzenia. Jeżeli czarodziej ugodzi z powodzeniem swojego przeciwnika, ten może mieć trudności z prawidłowym rzucaniem zaklęć skierowanych przeciw niemu - staje się ofiarą pechowej aury langustnika. Jeżeli właściciel rdzenia jest chory (nie ranny), rzuca zaklęcia z większym powodzeniem. Ciekawe jest to, że różdżki o tym rdzeniu często wybierają właśnie czarodziejów cierpiących na przewlekłe choroby, pomagając im w codzienności.

włos z ucha topka

Cechy: zaklęcia kamuflujące, związane ze snem, kapryśna szczególnie w podstawowych zaklęciach

Znany z niespecjalnych zdolności magicznych topek, przysłuży się czarodziejowi w dość nieoczekiwany sposób. Ślady po magii i obecności czarodzieja w danym miejscu są trudniejsze do wykrycia przez innych. Ponadto rdzeń służy skuteczniej przy zaklęciach związanych ze snem. Psotny temperament topka współgra z dowcipnym usposobieniem czarodzieja, którego wybierze różdżka z tym rdzeniem, jednak może mu też uprzykrzyć życie - istnieje bowiem spora szansa na spektakularną porażkę przy najprostszych czarach.

Drzewo

Drewno tworzące różdżkę nie stanowi jedynie oprawy, ale posiada swoisty charakter i łączy się z czarodziejem wydobywając z rdzenia zamknięty w nim potencjał magiczny. Rozległy świat przyrody to bogactwo wielu gatunków drzew, które od zarania dziejów stanowią źródło zainteresowania i przedmiot badań zielarzy i rzemieślników. Wierzy się, że każdy człowiek może odnaleźć spośród drzew to, które będzie jego opiekunem i towarzyszem. Określonym gatunkom przypisuje się cechy charakteru i temperamenty. Rozległe badania, setki lat zgłębiania tej części natury przez różdżkarzy doprowadziły do obnażenia skrawka tajemnicy, odkrycia preferencji drewna i ustanowienia mocno zakorzenionego w kulturze podziału, na mocy którego osobom urodzonym w poszczególnych dniach roku proponowano konkretne gatunku drzew, których osobowość odzwierciedlała lub w niesamowity sposób łączyła się z temperamentem czarodzieja. Ów podział związany z obserwacjami przemijających pór roku i indywidualnymi cechami każdej z roślin odpowiadał opracowanemu przez Celtów kalendarzowi. Różdżkarz pojmuje porządek i prawa tej natury, a tym samym w chwili doboru może niekiedy kierować się dniem i miesiącem narodzin czarodzieja, choć nie jest to sztywna zasada. Różnorodny świat ludzkich istnień nie pozwala na uformowanie się nienaruszalnych reguł.

jodła

Charakter: atencyjna, dumna, odważna, inteligentna, ambitna
Mistyczna jodła jest drewnem lubiącym atencję, poszukującym uwagi, wabiącym. Drzewo pełne dumy i wdzięku, niezwykle inteligentne, o silnych przekonaniach, o nieulękłej naturze. Ze swoim czarodziejem związuje się mocno. Lubi zaklęcia wymagające, ambitne. Świetna partnerka w czarach modyfikujących wygląd czarodzieja.
Polecana czarodziejom urodzonym: 2-11 stycznia oraz 5-14 lipca

wiąz

Charakter: cierpliwy, spokojny, rozważny, uczciwy, twórczy
Wiąz jest ostoją rozwagi. Spokojne drzewo, nierzucające się w oczy, o ufnej naturze. Stateczne drewno zapewnia stabilizację, dalekie jest od uniesień, kojarzone z uczciwością i praktycznym podejściem. Cierpliwy i rozsądny wiąz stanowi podporę przy magii złożonej, przedsięwzięciach wymagających długiego, powolnego procesu i niezwykłej dokładności. Wiąz to kreator, budowniczy, jego spokój w odpowiednich rękach to ogromna podpora. Przy szybkich zaklęciach rzucanych w dużej ilości traci jednak, dlatego raczej marnie wypada w pojedynkach.
Polecany czarodziejom urodzonym: 12-24 stycznia oraz 15-25 lipca

cyprys

Charakter: odporny, wspierający, niepozorny, skromny i wierny
Mocne drewno cyprysowe sprzyja sile i odporności, koi rozgoryczonych. Niepozorne i pozbawione większej finezji przyciąga do siebie wszystkich ludzi. Jego sekret tkwi w prostocie i skromności. Gdy znajdzie się w różdżce, objawi wierność czarodziejowi. Przyjazna aura cyprysa sprawia, że w magii fantastycznie sprawdza się przy czarach wzmacniających sojuszników. Zapewnia trwalszą obronę, ale osłabia prędkość ataku.
Polecany czarodziejom urodzonym: 25 stycznia - 3 lutego oraz 26 lipca - 4 sierpnia

topola

Charakter: pozornie silna i waleczna, ale wewnątrz niespokojna, niepewna, wrażliwa
Topola to objawienie niepokoju i niepewności. Stateczna w królestwie przyrody, wewnątrz kryje kruchość i wrażliwość, które łatwo można złamać. Drewno związane z niestrudzoną pracą i koniecznością przeciwstawienia się złemu losowi. Przepływ ponurych emocji doprowadza do wysokiej skuteczności w zadawaniu magicznych ciosów. Drewno w trakcie pojedynku wspiera mocne ataki, trzymając pieczę nad skutecznością czarodzieja. Gdy jednak przywołuje tarczę przeciwko zaklęciom mącącym umysł, traci wyraźnie na sile.
Polecana czarodziejom urodzonym: 4-8 lutego oraz 5-13 sierpnia

cedr

Charakter: energiczny, władczy, odważny, stanowczy, pogodny
Bardzo energiczny cedr to drzewo towarzyszące wyzwaniom. Jest władcze i odważne, sympatyzuje ze zdecydowanym działaniem. Mówi się o nim jak o bohaterze lasów, ale i o uśmiechu czającym się między gałęziami. Drewno kojarzone jest z pomyślnym rozwiązaniem sprawy, roztacza aurę sukcesu. Zapewnia lepsze efekty przy magii oddziałującej na umysł.
Polecany czarodziejom urodzonym: 9-18 lutego, 14-23 sierpnia

sosna

Charakter: czarująca, atencyjna, artystyczna, uparta, łatwo podejmująca ryzyko
Czarujący charakter sosny sprawia, że ta czyni otoczenie piękniejszym i bardziej przyjemnym. Sosna dominuje pośród lasów, skupiając na sobie uwagę większości. Jest twórcą otoczenia, artystką, a przy tym ukazuje się jako drzewo uparte i podejmujące ryzyko. Dlatego też drewno to zyskuje przy rzucaniu zaklęć związanych z iluzjami ingerującymi w wygląd otoczenia oraz wspomaga magię związaną z pozyskiwaniem sympatii. Impulsywna natura drewna szkodzi jednak okresowi czasowemu trwania czarów i skraca ich działanie.
Polecana czarodziejom urodzonym: 19-28/29 lutego oraz 24 sierpnia - 2 września

wierzba

Charakter: skryta, nieufna, melancholijna, kapryśna, o silnej intuicji
Dwoista aura wierzby wymaga głębszego poznania. Jej wrodzona melancholia może stać się zaletą. Na pierwszy rzut oka jest rozkapryszona, niestała i skomplikowana, ale skrywa silną intuicję. Gdy nawiąże więź, wzmacnia skutecznie relacje, ale nim to nastąpi, przechodzi długą drogę. Kaprysy owocują szybką utratą zainteresowania, a powielanie tych samych zaklęć w krótkim czasie przynosi efekt odwrotny od zamierzonego i tak traci ten, kto w kółko odtwarza identyczne formuły.
Polecana czarodziejom urodzonym: 1-10 marca oraz 3-12 września

lipa

Charakter: wyważona, praktyczna, logiczna, chroniąca tajemnice, niepozorna
Lipa jest ostoją zdrowia i równowagi umysłu z ciałem. Tak wyważona aura drzewa pomaga ostudzić emocje w krytycznych chwilach. Ten balans jednak związany jest z dystansem i wzmożoną ochroną własnych tajemnic. Lipy wydają się niegroźne, ale nie należą do przyjaznych. Preferują praktyczne podejście do magii, sprawdzone, proste zaklęcia. Przekłada się to na lepsze wyniki w czarach łatwych, codziennych, ale zdecydowanie gorsze przy formułach stanowiących nowe wyzwanie.
Polecana czarodziejom urodzonym: 11-20 marca oraz 13-22 września

oliwka

Charakter: spokojna, cicha, skupiona, filozoficzna, analityczna
Drzewo oliwne to spokój i cisza. Filozoficzna natura zapewnia lepszy przypływ myśli i sukcesy przy rozwiązywaniu zagadek. Mądrość oliwki opiera się na wewnętrznej harmonii i braku podatności na wszechobecny pośpiech. Powolność służy zrozumieniu otoczenia i pozwala na większą koncentrację przy czarach. Zawodzi przy dynamicznych, bezpośrednich starciach, ale doskonale sprawdza się przy działaniach wspomagających. Gdy czaruje w ciszy, jej potencjał nieznacznie wzrasta. Dobrze też radzi sobie z magicznym wsparciem partnera bardziej walecznego od niej samej.
Polecana czarodziejom urodzonym: 22-23 września

dąb

Charakter: odważny, zacięty, wymagający, krytyczny, perfekcjonista
Trudny charakter dębu sprawia, że zrozumienie go staje się nie lada wyzwaniem. Wielowiekowy i silny dąb wymaga wiele, ale i sam reprezentuje imponującą potęgę woli i odwagę. Krytyczna natura dębu przyczynia się do kłopotów z akceptacją porażek własnych, ale i również tych płynących z otoczenia. Gdy przystaje do pojedynku z przeciwnikiem, z którym mierzył się już wcześniej, rośnie szansa na powodzenie ataku oraz obronę przed atakiem fizycznym. Niewzruszony dąb świetnie sprawdza się w walce, ale jego wyraźną słabością jest magia ognia.
Polecany czarodziejom urodzonym: 19-21 marca

leszczyna

Charakter: introwertyczna, wzbudzająca sympatię, oryginalna, popychająca do wyzwań, spostrzegawcza
Niezwykłość tego drzewa związana jest z aurą sympatii i miłości. Leszczyna popycha do wyzwań, dla których warto zaryzykować. Nieco introwertyczna, oryginalna i spostrzegawcza. Wrażliwość na szczegóły sprawia, że drewno wspomaga precyzyjne celowanie. Drewno zdaje się z niezwykłą szczegółowością wyłapywać to, co nie chce być odkryte.
Polecana czarodziejom urodzonym: 22 lutego-3 marca oraz 24 września - 3 października

klon

Charakter: surowy, praktyczny, konkretny, pamiętliwy, przywódczy
Nazywany jesiennym królem klon to materiał surowy, o ostrej naturze i praktycznym podejściu. Klony skupione są na konkretnych, aktywnych działaniach, które mają przynieść faktyczne efekty. To strażnicy o doskonałej pamięci, skupieni na własnym polu widzenia i drzewo o aurze niezbyt sympatycznej. Drewno świetnie nada się do wyczerpujących treningów magicznych, do długofalowego użytkowania magii. Drzewo przywódca. Słabością mocnego klonu są ataki psychiczne.
Polecany czarodziejom urodzonym: 11-20 kwietnia oraz 4-23 października

orzech

Charakter: egoistyczny, ambitny, logiczny, pracowity, bezwzględny
Skomplikowane drzewo. Złożoną naturę dominuję egoizm i niesamowita ambicja. Orzech preferuje logiczne podejście do sprawy i ciężką pracę, a przy tym znany jest z bolesnych kaprysów. Drzewo jest pełne pasji, w której realizuje się bez względu na przeszkody. Bezwzględność przyciąga wrogów i podziw pośród pokrewnych umysłów. Przy pracy naukowej magia orzecha zmniejsza ryzyko wystąpienia negatywnych skutków ubocznych. Gdy rzucane zaklęcia zadają ból żywemu celowi, efekty te utrzymują się dłużej.
Polecany czarodziejom urodzonym: 21-30 kwietnia oraz 24 października - 4 listopada

jaśmin

Charakter: komunikatywny, krytyczny, niezależny, asertywny, sprytny
Komunikatywny jaśminowiec odnajduje się niemal w każdym towarzystwie. To drzewo niezależne i wolne, choć nieco krytyczne wobec świata i raczej nie takie przyjazne. Jaśmin jest sprytny i potrafi utorować sobie wygodną drogę. Drewno jaśminowe z większym powodzeniem sięga po magię umysłu, a jego czarodzieje niekiedy przejawiają talenty jasnowidzenia. Drzewem kieruje ciekawość, dlatego też jaśmin w magii pozwala na sięganie po niewyćwiczone zaklęcia przy nieco mniejszym ryzyku porażki.
Polecany czarodziejom urodzonym: 1-14 maja oraz 5-11 listopada

kasztan

Charakter: prawy, agresywny, nieczuły, o silnym temperamencie
Drzewo mocnych osądów, drzewo wymagające dużej przestrzeni i cierpliwego otoczenia. Kasztan potrafi być bezduszny i agresywny. Wewnętrzne poczucie sprawiedliwości i prawość doprowadzają do tego, iż gubi on prawdziwy świat, tracąc równowagę między dobrem a złem. Drzewo posiada silny temperament. Czarowanie z kasztanem wymaga bardzo dobrego wyczucia i konkretnych intencji. Niepewność decyzji powoduje gorszą skuteczność.
Polecany czarodziejom urodzonym: 15-24 maja oraz 12-21 listopada

jesion

Charakter: pewny siebie, egocentryczny, egoistyczny, fałszywy, czarujący
Jesion emanuje mocną pewnością siebie i wielkim przekonaniem o własnej wielkości. Przyjemny towarzysz, chętnie zagarniający dla siebie uwagę otoczenia. To sprawia, że obok drzewa trudno przejść obojętnie. W relacjach poszukuje korzyści i rzadko zdradza prawdziwe uczucia. W pojedynkach preferuje mocne ataki i przy nich też pomaga osiągnąć lepsze rezultaty. Gdy broni jedynie siebie, zyskuje nieznacznie, gdy broni również innych, traci. Doskonały w potyczkach z jednym przeciwnikiem.
Polecany czarodziejom urodzonym: 25 maja - 3 czerwca oraz 22 listopada - 1 grudnia

grab

Charakter: łagodny, empatyczny, altruistyczny, cichy, wspierający
Grab to patron skromnych artystów i uzdrowicieli. Łagodny i cichy dostrzega i docenia osoby wrażliwe, być może niewyróżniające się bardzo na tle innych, często niedocenione przez otoczenie, ale bez wątpienia obdarzone wielkimi sercami. Nie obchodzi go pogoń za prestiżem, wielkością, bogactwem, ale właśnie pomoc innym. Uwrażliwienie ludzi na cierpienia innych, to jego życiowa misja. Pokazywanie, że małe, niepozorne gesty mają znaczenie. Zdolność magiczna drzewa objawia się świetną współpracą z większością gałęzi magicznych, ale najlepsze połączenie odnajduje przy czarach leczniczych.
Polecany czarodziejom urodzonym: 4-13 czerwca oraz 2-11 grudnia

figowiec

Charakter: życzliwy, ciepły, niezrozumiały, czasami melancholijny, romantyczny
Życzliwa natura figowca roztacza wokół aurę dobroci i ciepła. Figowce to podpory o wszechstronnym usposobieniu, dość intrygujące i często niezrozumiane. Wrażliwość drzewa, mimo życzliwości, sprawia, że te mogą przejawiać problemy z odnalezieniem się w niektórych przestrzeniach i tym samym objawić wielki smutek. Romantyczny figowiec fantastycznie sprawdza się przy czarach leczniczych i zaklęciach rzucanych wspólnie z sojusznikami.
Polecany czarodziejom urodzonym: 14-23 czerwca oraz 12-21 grudnia

buk

Charakter: wygodnicki i realistyczny, zawzięty, twardo stąpający po ziemi, pewny siebie
Buk przejawia wygodne i realistyczne podejście. Znany jest ze swojej zawziętości i pogardy dla wybujałej fantazji. Nie lubi się niepotrzebnie przemęczać i nie daje się zwieść. Rzadko czuje się niepewnie. Wierzy w sprawdzone metody, a to sprawia, że buki rzadko są świadkami powstawania magicznych wynalazków. Przy tym drewnie proste czary osiągają zaskakująco dobre efekty, a w pojedynkach jeszcze bardziej osłabiają przeciwnika. W stare metody buk wprowadza nową moc, ale prawdopodobnie odmówi zaklęć nowych, innowacyjnych i eksperymentalnych.
Polecany czarodziejom urodzonym: 21-22 grudnia

brzoza

Charakter: indywidualistka, troskliwa, twórcza, logiczna, pracowita
Brzoza to indywidualistka. Drzewo swoich dróg, niespecjalnie zaangażowane w wyższe cele, ale pilnujące troskliwie własnego otoczenia. Potencjał drewna tkwi w twórczym podejściu świetnie łączącym się z logiką. Gdy te dwa aspekty wykorzystuje, osiąga zauważalne sukcesy. Dość pracowita, ale zdystansowana. Pomyślna przy czarach z zakresu obrony własnej. Jeżeli tworzy coś nowego, emanuje większym skupieniem i zaklęcia są dokładniejsze.
Polecana czarodziejom urodzonym: 20-22 czerwca

jabłoń

Charakter: radosna, ufna, wspierająca, energiczna, inteligentna
Słodycz i szlachetność - to domena jabłoni. Drzewo radosne, nazbyt ufne, zwane pocieszycielem świata. Niesie otuchę, wsparcie i praktyczną pomoc. Inteligentna, pomysłowa, choć niektórym może wydawać się dziecinna i słaba. Bez wątpienia drzemie w niej dziecięcy duch, ale nie powinno się go lekceważyć - w jabłoni drzemie wielka siła magiczna, objawiająca się szczególnie w trudnych chwilach. Można na niej polegać.
Polecana czarodziejom urodzonym: 25 czerwca - 4 lipca oraz 23 grudnia - 1 stycznia

    Odpowiedz
Starszy wątek | Nowszy wątek
Wątek zamknięty 


Skocz do:

Aktualny czas: 11-17-2025, 12:13 Polskie tłumaczenie © 2007-2025 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2025 MyBB Group.