• Witaj nieznajomy! Logowanie Rejestracja
    Zaloguj się
    Login:
    Hasło:
    Nie pamiętam hasła
     
    × Obserwowane
    • Brak :(
    Avatar użytkownika

Serpens > Rozgrywka > Mechanika forum > Umiejętności specjalne > Magia bezróżdżkowa
Wątek zamknięty 
Odpowiedz
Odpowiedz
#1
Serpens
Konta Specjalne
Magia to potęga
Wiek
999
Zawód
twórca
Genetyka
Czystość krwi
czarodziej
mugol
Sakiewka
Stan cywilny
bezdenna
wdowiec
Uroki
Czarna Magia
0
0
OPCM
Transmutacja
0
0
Magia Lecznicza
Eliksiry
0
0
Siła
Wyt.
Szybkość
0
0
0
Brak karty postaci
06-13-2025, 23:04

Magia bezróżdżkowa

Magia bezróżdżkowa to bardzo trudna do opanowania umiejętność specjalna, polegająca na rzucaniu zaklęć bez użycia różdżki. Realizowana jest jedynie przez najwybitniejszych czarodziejów o wielkiej wprawie, mocy magicznej i kontroli nad wewnętrzną magią. Znane są przypadki, kiedy czarodzieje pod wpływem emocji lub traumatycznych zdarzeń (np. w wieku dziecięcym) korzystają z magii bez użycia różdżki, jednak akcje te są zawsze wynikiem przypadku i nieświadomości swojego magicznego potencjału. Istnieją też kultury (np. kultura Indian czy rdzennych mieszkańców Ugandy), które od zarania dziejów nie korzystają z różdżek do ujarzmiania swojej wewnętrznej magii, w związku z czym nabyły naturalną umiejętność czarowania przy pomocy samych rąk; kultury wielkich czarodziejskich cywilizacji przyzwyczajone są jednak do korzystania ze stabilizatora pod postacią magicznej różdżki.

Umiejętność magii bezróżdżkowej przede wszystkim pozwala rzucać zaklęcia bez użycia różdżki, ale także w naturalny sposób, przez większą stabilizację i świadomość wewnętrznej magii, przyczynia się do osiągania lepszych efektów przywoływanych czarów z wiodącej dziedziny czarodzieja.

Korzyści i wymagania

Umiejętność specjalna magii bezróżdżkowej pozwala (w ograniczonej poziomem ilości) rzucić kością dwa razy podczas rzucania zaklęcia. W zależności od posiadanego poziomu zdolności możliwe jest: uwzględnienie wyłącznie drugiego rzutu lub wybór rzutu korzystniejszego. Poniższa tabela opisuje efekty z wyszczególnieniem zaklęć o konkretnych PS.

Efekty te działają wyłącznie na czary z dziedziny wiodącej (wybranej przez czarodzieja), w której posiada on co najmniej 30 punktów potencjału magicznego. Wyboru dokonuje się z chwilą wykupienia umiejętności specjalnej; musi być on zgodny z kreacją postaci.

Poziomy i efekty magii bezróżdżkowej


Poziom umiejętności
Zaklęcia z PS 0-60
Zaklęcia z PS 61-80
Zaklęcia z PS +81
Ilość przerzutów na wątek
I
2x rzut kością (uwzględniasz drugi wynik)
—
—
1
II
2x rzut kością (uwzględniasz drugi wynik)
2x rzut kością (uwzględniasz drugi wynik)
—
2
III
2x rzut kością (wybierasz lepszy wynik)
2x rzut kością (uwzględniasz drugi wynik)
2x rzut kością (uwzględniasz drugi wynik)
3
IV
2x rzut kością (wybierasz lepszy wynik)
2x rzut kością (wybierasz lepszy wynik)
2x rzut kością (uwzględniasz drugi wynik)
3
V
2x rzut kością (wybierasz lepszy wynik)
2x rzut kością (wybierasz lepszy wynik)
2x rzut kością (wybierasz lepszy wynik)
3
    Odpowiedz
Starszy wątek | Nowszy wątek
Wątek zamknięty 


Skocz do:

Aktualny czas: 11-17-2025, 12:32 Polskie tłumaczenie © 2007-2025 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2025 MyBB Group.