• Witaj nieznajomy! Logowanie Rejestracja
    Zaloguj się
    Login:
    Hasło:
    Nie pamiętam hasła
     
    × Obserwowane
    • Brak :(
    Avatar użytkownika

Serpens > Organizacja > Akta postaci > Tworzenie kart postaci > Klasy postaci
Wątek zamknięty 
Odpowiedz
Odpowiedz
#1
Serpens
Konta Specjalne
Magia to potęga
Wiek
999
Zawód
twórca
Genetyka
Czystość krwi
czarodziej
mugol
Sakiewka
Stan cywilny
bezdenna
wdowiec
Uroki
Czarna Magia
0
0
OPCM
Transmutacja
0
0
Magia Lecznicza
Eliksiry
0
0
Siła
Wyt.
Szybkość
0
0
0
Brak karty postaci
07-06-2025, 23:46

Klasy postaci

Klasy postaci określają wartości punktów mistrzostwa i punktów potencjałów (magicznych i fizycznych) dostępnych do rozdysponowania na etapie tworzenia karty postaci. Na forum Serpens nie ma możliwości zadłużenia się w ramach puli punktów XP na start – każdy gracz zaczyna z jednakowym pułapem punktowym, który determinowany jest dokonanym przez gracza wyborem klasy. Warto również podkreślić, że klasy postaci zostały zaprojektowane z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb graczy, dzięki czemu każda z nich oferuje porównywalny poziom opłacalności. Przed podjęciem decyzji należy zapoznać się z tematem mechaniki ogólnej.

Wyróżniamy 3 rodzaje klas postaci:
klasę umysłu
klasę różdżki
klasę mieszaną.

Klasa umysłu

Klasa umysłu umożliwia otrzymanie większej liczby punktów mistrzostwa względem punktów potencjałów na start. Wybór tej klasy będzie sugerowany szczególnie tym postaciom, których wszechstronność wiedzy oraz talenty i umiejętności wymagają posiadania większej puli punktów mistrzostwa do rozdysponowania.

Klasa różdżki

Klasa różdżki umożliwia otrzymanie większej liczby punktów potencjałów względem punktów mistrzostwa na start. Wybór tej klasy będzie sugerowany szczególnie tym postaciom, których doświadczenie magiczne i/lub fizyczne wymaga posiadania większej puli punktów potencjału do rozdysponowania.

Klasa mieszana

Klasa mieszana oferuje zrównoważony rozkład punktów między potencjałami a ścieżkami mistrzostwa, co pozwala na tworzenie postaci wszechstronnych, ale nieprzesadnie wyspecjalizowanych. To doskonały wybór dla graczy, którzy chcą mieć możliwość reagowania elastycznie na zmieniające się sytuacje w grze – łącząc dobre wyniki rzutów z solidną bazą umiejętności.

Wartości punktowe


klasa umysłu
klasa mieszana
klasa różdżki
53 PP
60 PP
67 PP
310 PM
270 PM
230 PM

Ograniczenia

Niezależnie od tego, jaką klasę gracz wybierze postaci na start, na etapie tworzenia karty postaci obowiązują poniższe ograniczenia. Mistrz Gry zastrzega sobie prawo do sugerowania graczom alternatywnych (korzystniejszych) rozwiązań mechanicznych.

17-20 lat
21-30 lat
31+ lat
maksymalnie 30 PP w jednym potencjale magicznym*
maksymalnie 30 PP w jednym potencjale magicznym*
maksymalnie 30 PP w jednym potencjale magicznym*
1 ścieżka mistrzostwa na poziomie profesjonalisty**
1 ścieżka mistrzostwa na poziomie profesjonalisty
2 ścieżki mistrzostwa na poziomie profesjonalisty

*Ograniczenie nie obejmuje potencjałów fizycznych (siła, szybkość, wytrzymałość), a w wyjątkowych oraz uzasadnionych przypadkach także potencjałów magicznych
**Postać do 20 roku życia może posiadać zdolność na poziomie profesjonalisty wyłącznie w przypadku ścieżki sportowej lub artystycznej
    Odpowiedz
Starszy wątek | Nowszy wątek
Wątek zamknięty 


Skocz do:

Aktualny czas: 11-17-2025, 14:18 Polskie tłumaczenie © 2007-2025 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2025 MyBB Group.