• Witaj nieznajomy! Logowanie Rejestracja
    Zaloguj się
    Login:
    Hasło:
    Nie pamiętam hasła
     
    × Obserwowane
    • Brak :(
    Avatar użytkownika

Serpens > Rozgrywka > Kreacja świata > Świat magii > Transport magiczny
Wątek zamknięty 
Odpowiedz
Odpowiedz
#1
Serpens
Konta Specjalne
Magia to potęga
Wiek
999
Zawód
twórca
Genetyka
Czystość krwi
czarodziej
mugol
Sakiewka
Stan cywilny
bezdenna
wdowiec
Uroki
Czarna Magia
0
0
OPCM
Transmutacja
0
0
Magia Lecznicza
Eliksiry
0
0
Siła
Wyt.
Szybkość
0
0
0
Brak karty postaci
04-13-2025, 18:32

Transport magiczny

W świecie czarodziejów istnieje kilka sposobów na szybkie i skuteczne przemieszanie się od przestrzeni własnego domostwa po duże podróże międzykontynentalne.

Podróże natychmiastowe


Teleportacja - czarodzieje potrafią zniknąć w jednym miejscu i w przeciągu kilku sekund pojawić się w zupełnie innym przy użyciu siły woli. Sztuka ta jednak nie jest łatwa i wiąże się z koniecznością odpowiedniego przeszkolenia nie wcześniej niż podczas ostatnich lat edukacji szkolnej. Błędnie wykonana teleportacja może skutkować niebezpiecznym “rozszczepieniem”, a ryzyko jego wystąpienia zwiększa się wraz z długością dystansu podróży. Ze względu na trudności w opanowaniu tej sztuki lub osobiste preferencje istnieje spora grupa czarodziejów, którzy rezygnują z tej metody na rzecz innych. Przeciętny czarodziej do poprawnej teleportacji potrzebuje różdżki. Próbę rozpoczyna się od skupienia na celu podróży i skierowania swej silnej woli, aby przenieść ciało. Następnie należy się obrócić i osunąć w nicość, by pojawić się w miejscu docelowym. Doświadczeniu temu towarzyszy charakterystyczny trzask i nie należy ono do najprzyjemniejszych.

Pełnoletni czarodziej po odbyciu specjalnego kursu może wyrobić licencję po zdaniu właściwego testu w Departamencie Transportu Magicznego. Zakazane jest (choć możliwe) korzystanie z teleportacji bez stosownej licencji. Wykroczenie to wiąże się z karą pieniężną i wpisem do akt.

Istnieją miejsca, na które zostały ze względów bezpieczeństwa nałożone specjalne blokady uniemożliwiające teleportację np. Hogwart, więzienia Azkaban i Nurmengard lub niedostępne powszechnie miejsca w Szpitalu Św. Munga i Ministerstwie Magii.

Postać, która w swojej karcie zaznaczyła “tak” przy zdolności teleportacji, nie wykonuje rzutu kością na samą teleportację, ale podczas teleportowania się należy rzucić kością k10, by oszacować, czy doszło do rozszczepienia.

Obszar
Wynik rzutu na kości*
Domostwo/gospodarstwo
brak
Wioska/miasto
1
Hrabstwo
1-2
Kraj
1-3
Kontynent
1-5
Inny kontynent
niezalecane, wymagane powiadomienie MG

*brak licencji zwiększa ilość aktywnych wartości na kości o 1.

Wylosowanie aktywnego oczka na kości wymaga uwzględnienia skutków ubocznych w postaci rozszczepienia - im większy obszar tym obrażenia winny być bardziej dotkliwe. W wątkach prowadzonych przez Mistrza Gry to on określa szczegółowe konsekwencje wyrzuconej kości. W przypadku teleportacji w warunkach zagrażających życiu ilość aktywnych kości zwiększa się o dwa w każdym przedziale.

Teleportacja łączna jest zaawansowanym rodzajem pierwotnej teleportacji. Na forum funkcjonuje jako umiejętność specjalna, szczegóły której możesz poznać w w tym temacie.

Sieć Fiuu - system magicznie połączonych ze sobą kominów, który umożliwia szybkie podróżowanie między nimi za pomocą specjalnego proszku Fiuu. Metoda polega na wejściu do podłączonego do sieci kominka, wypowiedzeniu dokładnej lokalizacji docelowej i następnie rzuceniu proszkiem pod nogi. W momencie przemieszczenia ciało podróżnika znika w szmaragdowym ogniu. W ten sposób czarodziej - zarówno niepełnoletni jak i dorosły - może płynnie przedostać się do innego kominka w obrębie magicznej sieci. Zarządcą sieci w Anglii jest Biuro Główne Sieci Fiuu przy Departamencie Transportu Magicznego. Aby podłączyć swój kominek do sieci, należy złożyć wniosek w rzeczonym Biurze. Odłączenie nie wymaga już zgody Ministerstwa i może się dokonać za pomocą prostego zaklęcia, które jednak zostanie skutecznie rzucone tylko przez osobę uprawnioną, tj. wskazaną przy wniosku o podłączenie do Sieci Fiuu.. W przypadku prywatnych kominków domowych istnieje konieczność zgłoszenia zgody na wzajemne lub jednostronne połączenie, by uniknąć ewentualnych kradzieży lub niechcianych gości. W przestrzeniach ogólnodostępnych (np. korytarze Ministerstwa, sklepy czy przychodnie) nie ma takiej konieczności.

Świstokliki - metoda polegająca na zaczarowaniu niepozornego przedmiotu (np. pęknięta miska, popruta rękawiczka). Ten nieprzypadkowy dobór przedmiotów pod świstoklika ma zniechęcić mugoli do zainteresowania się nimi, ponieważ nierzadko są one porzucane gdzieś w świecie. Dodatkowo wiadomo, że magia pozostawiona w świstokliku sprawia, że osoby pozbawione czarodziejskich zdolności mimowolnie unikają tych przedmiotów.

Po dotknięciu świstoklika dochodzi do natychmiastowego przeniesienia się do lokacji wskazanej podczas jego tworzenia. Istotne jest równoczesne pochwycenie świstoklika przez wszystkie osoby, które mają zostać przeniesione. Ten sposób przemieszczania się również jest nieprzyjemnym uczuciem i może przyprawić o mdłości.

Aby zaczarować przedmiot i stworzyć świstoklik należy rzucić zaklęcie Portus (uwzględnia się bonus wytwórstwa świstoklików, potencjału magicznego transmutacji i wymaga posiadania minimum 10 punktów z tego potencjału). Do stworzenia świstoklika należy wykorzystać zestaw komponentów. Rodzaj zestawu został przedstawiony w tabeli poniżej. Niezależnie od powodzenia wytwórstwa należy zawsze zgłosić zużycie zestawu. 

Podczas wyczarowywania świstoklika, należy skupić się na dookreśleniu jego rodzaju, miejsca docelowego i terminu aktywacji (można określić obszar czasowy, w którym będzie on aktywny np. 5-10 listopada 1962 r.). Świstoklik zwyczajowo przenosi do 3 osób, ale można zwiększyć jego możliwości. Miejsce docelowe świstoklika musi być miejscem, w którym czarodziej już był (jasno wynika to z jego kreacji i karty postaci lub rozegrał tam wątek). Świstoklik dwustronny zadziała dwa razy: przeniesie do ustalonego miejsca i w przeciwieństwie do jednostronnego pozwoli wrócić do pierwotnej lokalizacji. Po wyczerpaniu użycia zgodnego z zaczarowaniem świstoklik dezaktywuje się.

Pod fabularną treścią posta należy opisać rodzaj tworzonego przedmiotu i wskazać lokalizację docelową.

                                                                                                                 
Rodzaj świstoklika Zestaw komponentówPróg sukcesu
świstoklik jednostronny terminowy
II
70+5 do PS
za każdą dodatkową osobę
(maksymalnie 3)
świstoklik jednostronny bezterminowy
III
80
świstoklik dwustronny terminowy
IV
90
świstoklik dwustronny bezterminowy
V
100

Magiczne pojazdy



Miotła/latanie na miotle - popularny rodzaj magicznego transportu. Choć nie wynaleziono dotąd sposobu na samodzielne latanie czarodziejów, zaklęcie zmuszające przedmioty do wzbijania się w powietrze, upowszechniło poruszanie się w powietrzu na miotle. Wybór ów przedmiotu nie był przypadkowy: pozbawione większej wartości dla mugoli i niespecjalnie wzbudzające zainteresowanie, drewniane kije stały się wygodnym wyborem, który przede wszystkim nie stwarzał większego ryzyka dla ujawnienia tajemnicy o magicznym świecie.

Miotły towarzyszą czarodziejom od co najmniej dziesięciu wieków, a ich najstarsze (i najmniej wygodne) egzemplarze można obejrzeć w słynnym Muzeum Quidditcha w Londynie. W miarę upływu czasu i rozwoju magicznych sportów miotlarskich wytwarzano coraz mocniejsze, szybsze i lepiej sterowane miotły. Wyróżnia się miotły rodzinne do podróżowania, miotły dziecięce do zabawy i nauki latania, miotły indywidualne pod specjalne potrzeby czarodzieja oraz miotły sportowe. Aktualnie na rynku od 1955 roku króluje niezmiennie model zwany Spadającą gwiazdą lub Meteorem, który skutecznie zmiótł bezkonkurencyjne dotąd modele Komet od powstałej pod koniec lat 30. Spółki Wytwórców Komet.

Wprawni użytkownicy mioteł zazwyczaj wykazują się dobrą kondycją fizyczną i refleksem - szczególnie sportowcy. Czarodzieje już na wczesnym etapie edukacji nabywają umiejętność dosiadania i latania na magicznej miotle. Przedmiot ten zazwyczaj pomieścić może maksymalnie dwie osoby (wyjątkiem są modele mioteł rodzinnych), a kierujący miotłą winien posiadać zdolności magiczne i opanować podstawową technikę poruszania nią. Zaczarowane miotły nie będą posłuszne mugolom, ale mugole widzą czarodzieja, gdy ten lata na miotle, jeśli uprzednio nie rzuci on zaklęcia niewidzialności. Istnieje powszechny wymóg Ministerstwa Magii w zakresie bezwzględnego zabezpieczania niewidzialności latającej miotły (wraz z siedzącym na niej czarodziejem), jeśli istnieje ryzyko podejrzenia przez mugola. Większość dostępnych w sklepach miotlarskich egzemplarzy mioteł już na etapie wytwarzania zostaje zabezpieczona tym zaklęciem.

W zależności od regionu i kultury istnieją inne zaklęte przedmioty latające, które działają w podobny sposób jak miotły, np. dywany.

Błędny Rycerz - zaczarowany, trójpoziomowy autobus. Pozostający w potrzebie czarodziej powinien ponad ulicą wyciągnąć dłoń z różdżką i machnąć nią, aby wezwać niewidzialny dla mugoli środek transportu. Błędny Rycerz pozwala na szybki transport pod wskazany przez pasażera adres. Za dnia w busie są krzesła, a nocą zamieniają się one w łóżka. Transport ten wiąże się z opłatą, a jej wysokość zależna jest od długości trasy. Wewnątrz autobusu można otrzymać poczęstunek i ciepły napój - również za opłatą. Autobus porusza się bardzo szybko, a w czasie jazdy potrafi zmniejszać i zwiększać swój rozmiar, by uniknąć przeszkód. Wielu czarodziejów czystej krwi gardzi rzeczonym środkiem transportu, uznając go za zbyt mugolski.

Magiczne stworzenia - doświadczenia w obcowaniu z magicznymi stworzeniami czarodzieje z powodzeniem wykorzystują skrzydlate stworzenia do przemieszczania się. Znane są dorożki (koniecznie pod zaklęciem niewidzialności) wznoszące się w powietrze dzięki abraksanom czy aetonanaom, a także łodzie pociągane przez podwodne magiczne istoty. Natomiast w Hogwarcie bryczki ciągnięte są z powodzeniem przez testrale. Zdecydowanie rzadziej mówi się o lotach na smokach czy hipogryfach z uwagi na fakt, iż są to stworzenia trudne do oswojenia i niebezpieczne. Każdorazowa próba poruszania się na magicznym stworzeniu lub próba osiodłania go wiąże się z koniecznością posiadania odpowiedniego poziomu wiedzy o czarodziejskich zwierzętach i właściwego przygotowania go.
    Odpowiedz
Starszy wątek | Nowszy wątek
Wątek zamknięty 


Skocz do:

Aktualny czas: 11-17-2025, 14:02 Polskie tłumaczenie © 2007-2025 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2025 MyBB Group.