• Witaj nieznajomy! Logowanie Rejestracja
    Zaloguj się
    Login:
    Hasło:
    Nie pamiętam hasła
     
    × Obserwowane
    • Brak :(
    Avatar użytkownika

Serpens > Rozgrywka > Kreacja świata > Świat magii > Profesje magiczne
Wątek zamknięty 
Odpowiedz
Odpowiedz
#1
Serpens
Konta Specjalne
Magia to potęga
Wiek
999
Zawód
twórca
Genetyka
Czystość krwi
czarodziej
mugol
Sakiewka
Stan cywilny
bezdenna
wdowiec
Uroki
Czarna Magia
0
0
OPCM
Transmutacja
0
0
Magia Lecznicza
Eliksiry
0
0
Siła
Wyt.
Szybkość
0
0
0
Brak karty postaci
04-13-2025, 18:06

Profesje magiczne



W świecie magicznym w latach 60’ czarodzieje z powodzeniem mogli podejmować różne ścieżki kariery, ale każda z nich wymagała odpowiedniej wiedzy, predyspozycji i niekiedy talentu. Poniżej przedstawiamy najpopularniejsze czarodziejskie środowiska zawodowe.

Ministerstwo Magii


Ministerstwo Magii to główna instytucja zarządzająca społecznością czarodziejów w Wielkiej Brytanii. Odpowiada za egzekwowanie prawa, regulację magii oraz utrzymanie świata czarodziejskiego w tajemnicy przed mugolami. Jego siedziba znajduje się w podziemiach Londynu. Najważniejszą osobą w Ministerstwie Magii, pełniącą funkcję odpowiednika premiera wśród czarodziejów, jest Minister Magii. Kieruje on całą organizacją i odpowiada za pracę wszystkich wewnętrznych jednostek, a także ukrycie świata magicznego przed mugolami i kontakt z ich premierem.
Choć Minister oraz podlegli mu pracownicy dokładają wszelkich starań, by zadbać o prawidłową pracę, neutralność i skuteczność urzędu, który ma przede wszystkim służyć dobru obywateli i zapewnić dobre funkcjonowanie czarodziejskiej nacji, wewnątrz tej instytucji dochodzi do biurokracji, korupcji i politycznych intryg.

Strukturę Ministerstwa Magii i szczegółowy opis instytucji znajdziesz tutaj.

Przykładowe stanowiska pracy:
urzędnicy, stażyści, kierownicy, eksperci, służby mundurowe, amnezjatorzy, łamacze klątw, brygadziści, pozostali pracownicy biurowi.

Edukacja i badania


Edukacja i badania to dwa filary, które pozwalają rozwijać szeroko pojętą wiedzę i zrozumienie świata. Wspierają one nie tylko postęp naukowy, ale także kształtują i wpływają na całe magiczne społeczeństwo, umożliwiając tworzenie bardziej sprawiedliwego i innowacyjnego świata. Badania naukowe wspomagają proces odkrywania nieznanych dotąd prawd, które mogą zrewolucjonizować czarodziejską rzeczywistość, podczas gdy edukacja daje narzędzia do rozumienia tych odkryć i ich zastosowania w życiu codziennym. Wspólnie, te dwie dziedziny mają moc zmiany rzeczywistości i wpływ na nadchodzącą przyszłość.

Przykładowe stanowiska pracy:
nauczyciel, bibliotekarz lub inny pracownik w magicznej szkole, badacz/ekspert dowolnej dziedziny magicznej, runista, wytwórca różdżek, magizoolog, zielarz

Uzdrowiciele i pomoc magiczna


W świecie czarodziejów istnieje rozwinięta, choć mniej sformalizowana niż mugolska, opieka zdrowotna. Leczeniem urazów i chorób magicznych zajmują się specjalistyczne placówki i uzdrowiciele, którzy wykorzystują magiczne eliksiry, zaklęcia oraz niezwykłe metody leczenia niedostępne dla mugoli.

Największy szpital czarodziejów w Wielkiej Brytanii zwany Szpitalem Świętego Munga, zlokalizowany w Londynie. Na co dzień ukryty przed mugolami, wygląda jak stary sklep „Purge & Dowse Ltd.”. Pacjenci dostają się do środka przez manekina w witrynie sklepowej.

Oprócz naczelnego szpitala w całym kraju rozsiane są pomniejsze lecznice oraz indywidualne praktyki uzdrowicielskie, gdzie czarodzieje również mogą otrzymać niezbędną pomoc medyczną.

Oddziały Szpitala Świętego Munga i szczegółowy opis znajdziesz tutaj.

Przykładowe stanowiska pracy:
kierownik oddziału, uzdrowiciel, pielęgniarz, aptekarz, alchemik, zielarz, pracownik administracyjny lub porządkowy.

Handel i usługi


Handel i usługi to kluczowa składowa magicznego społeczeństwa, która łączy tradycję z innowacją. Sklepy oferują szereg produktów, poczynając od eliksirów, ingrediencji, po magiczne artefakty, wynalazki, a także niezwykłe przedmioty, wspomagające codzienne życie zwykłych czarodziejów. Różnorodne placówki zrzeszają zdolnych i wyjątkowych twórców oraz rzemieślników, którzy oferują swoje produkty na szeroką skalę. Znaleźć można reprezentantów usług codziennego użytku: fryzjerów, stylistów, sprzedawców, budowlańców, a także barmanów, restauratorów, sklepikarzy i wielu innych. Cały sektor opiera się na zaufaniu, precyzji, sprawiając, że życie czarodziei jest zarówno wygodne, jak i pełne niespodzianek. Ciemna strona handlu także znajduje swoje miejsce w magicznym świecie, choć nie zawsze jest widoczna na pierwszy rzut oka.

Bank Gringotta


Bank Gringotta to jedyna instytucja finansowa czarodziejskiego świata, zarządzana przez gobliny, znane ze swojej precyzji i nieufności wobec czarodziejów. Mieści się w białym marmurowym budynku na ulicy Pokątnej i słynie z mocnego zabezpieczenia źródeł finansowych przeciętnego czarodzieja,, ukrytych głęboko pod ziemią. Oprócz przechowywania złotych galeonów, srebrnych syklów i miedzianych knutów, Gringott oferuje także usługi związane z przechowywaniem cennych artefaktów. Pracujące tam gobliny pilnują, by każda transakcja była przeprowadzona z należytą dokładnością. Legendarne skarbce, strzeżone przez smoki i zaklęcia ochronne, czynią Gringotta jednym z najlepiej zabezpieczonych miejsc w całym magicznym świecie.
Kasjerzy – zajmują się codziennymi transakcjami, wymianą walut i prowadzeniem kont klientów. Są niezwykle skrupulatni i nieufni wobec błędów.
Strażnicy skarbców – pilnują skrytek i korytarzy Gringotta, często wykorzystując smoki oraz różnorodne magiczne zabezpieczenia
Łamacze klątw – czarodzieje specjalizujący się w zdejmowaniu zaklęć ochronnych z przeklętych skarbów i skrytek. Praca ryzykowna, ale dobrze płatna!
Specjaliści ds. bezpieczeństwa – zajmują się wzmacnianiem magicznych zabezpieczeń banku, testowaniem nowych zaklęć ochronnych i przeciwdziałaniem kradzieżom.
Doradcy finansowi – eksperci, którzy pomagają czarodziejom zarządzać majątkiem, inwestować i przechowywać cenne artefakty.
Komornicy - egzekutorzy niewypłacalnych transakcji i zadłużonych czarodziejów.


Pozostałe przykładowe zawody w obszarze handlu i usług:
sprzedawcy, handlarze, pośrednicy, dostawcy, kurierzy, przemytnicy, grabarze, spirytyści/wróżbici, rzemieślnicy - projektanci ubioru, krawcowe, magikowale, jubilerzy, twórcy mioteł, stolarze itd, pracownicy usług codziennych - fryzjerzy, pielęgnacja, żeglarze, myśliwi, rybacy, barmani, architekci, budowlańcy, pracownicy domu uciech, opiekunowie w sierocińcu, hodowcy magicznych zwierząt/magicznych roślin

Media i sztuka


Magiczne media i sztuka odgrywają kluczową rolę w kulturze czarodziejów, łącząc informację z codzienną rozrywką. Prasa, taka jak Prorok Codzienny czy Czarownica, dostarcza wiadomości ze świata magii, polityki, sportu oraz magicznej codzienności, często ubarwiona zaklęciami czy nowinkami naukowymi. Coraz bardziej popularna staje się magiczna fotografia, uwieczniająca przemijające obrazy w formie ruchomych ilustracji.
Teatr i muzyka stanowią jedne z głównych atrybutów rozrywki dla magicznej socjety, prezentując wspaniałe pokazy, przedstawienia, występy czarujące precyzją, formą i artystycznym uniesieniem. Magiczna sztuka wpływa i pobudza wyobraźnię, przybliżając i otwierając świat utopijnej i niewiarygodnej fantazji.

Przykładowe zawody:
fotoreporterzy, redaktorzy gazet i czasopism, pracownicy radia, pracownicy teatru, opery, baletu, filharmonii, pracownicy cyrku, reporterzy magicznych gazet, artyści (malarze, pisarze, poeci, rzeźbiarze, śpiewacy itd.)

Sporty magiczne


Magiczne sporty to dynamiczne i pełne emocji rozgrywki, które łączą rywalizację z zaklęciami i niezwykłymi umiejętnościami. Najbardziej popularnym sportem w świecie czarodziejów jest Quidditch – ekscytująca gra na miotłach, w której zawodnicy ścigają się za kaflem, tłuczkami i złotym zniczem. Sporty te wymagają nie tylko siły i zręczności, ale także znajomości magii i sprytu. Dzięki nim czarodzieje mogą sprawdzać swoje umiejętności, budować drużynowego ducha, ciesząc oko kibiców i fanatyków z całego świata. Do popularnych dyscyplin należą również gry logiczne i umysłowe.

Przykładowe zawody:
gracz Quidditcha, sędzia Quidditcha, producent sprzętu miotlarskiego, czarodziejski szachista, gracz gargulkowy, karciany
    Odpowiedz
Starszy wątek | Nowszy wątek
Wątek zamknięty 


Skocz do:

Aktualny czas: 11-17-2025, 14:11 Polskie tłumaczenie © 2007-2025 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2025 MyBB Group.