• Witaj nieznajomy! Logowanie Rejestracja
    Zaloguj się
    Login:
    Hasło:
    Nie pamiętam hasła
     
    × Obserwowane
    • Brak :(
    Avatar użytkownika

Serpens > Rozgrywka > Kreacja świata > Świat magii > System oświaty i szkoły magiczne
Wątek zamknięty 
Odpowiedz
Odpowiedz
#1
Serpens
Konta Specjalne
Magia to potęga
Wiek
999
Zawód
twórca
Genetyka
Czystość krwi
czarodziej
mugol
Sakiewka
Stan cywilny
bezdenna
wdowiec
Uroki
Czarna Magia
0
0
OPCM
Transmutacja
0
0
Magia Lecznicza
Eliksiry
0
0
Siła
Wyt.
Szybkość
0
0
0
Brak karty postaci
03-22-2025, 13:16

System oświaty


Obowiązek szkolny każdego magicznego dziecka rozpoczyna się z początkiem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym uczeń ma 11 (dzieci urodzone do 31 sierpnia włącznie) lub 12 (dzieci urodzone po 31 sierpnia) urodziny i trwa przez następne 7 lat (wyjątkiem jest Akademia Magii Beauxbatons). Kształcenie odbywa się w placówce, której wybór najczęściej warunkuje bliskość miejsca zamieszkania, rzadziej - indywidualna decyzja rodziców dziecka. Na świecie istnieje wiele szkół magii, ale największe znaczenie mają trzy placówki europejskie: Akademia Magii Beauxbatons, Instytut Magii Durmstrang, Szkoła Magii i Czarodziejstwa Hogwart, oraz jedna amerykańska - Szkoła Magii i Czarodziejstwa Ilvermorny. W wyjątkowych, uzasadnionych przypadkach rodzic ma możliwość organizacji dziecku systemu nauczania domowego, jednak rozwiązanie to wiąże się z ponadprzeciętnym nakładem finansowym oraz koniecznością corocznego przystąpienia ucznia do egzaminów teoretycznych i praktycznych, potwierdzających wiedzę ze wszystkich nauczanych przedmiotów. Wysłanie dziecka do szkoły zagranicznej również wymaga większych nakładów finansowych i nie każda rodzina może sobie na to pozwolić.

Spis treści

Szkoła Magii i Czarodziejstwa w  Hogwarcie
Akademia Magii Beauxbatons 
Instytut Magii Durmstrang 
Szkoła Magii i Czarodziejstwa Ilvermorny 
Evershire College of Arcane Arts
Spis drużyn quidditcha i prefektów
    Odpowiedz
Odpowiedz
Odpowiedz
#2
Serpens
Konta Specjalne
Magia to potęga
Wiek
999
Zawód
twórca
Genetyka
Czystość krwi
czarodziej
mugol
Sakiewka
Stan cywilny
bezdenna
wdowiec
Uroki
Czarna Magia
0
0
OPCM
Transmutacja
0
0
Magia Lecznicza
Eliksiry
0
0
Siła
Wyt.
Szybkość
0
0
0
Brak karty postaci
03-22-2025, 13:20

Szkoła Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie



Szkoła Magii i Czarodziejstwa Hogwart, założona w X wieku przez czworo potężnych czarodziejów — Godryka Gryffindora, Helgę Hufflepuff, Rowenę Ravenclaw oraz Salazara Slytherina — od wieków stanowi jeden z najważniejszych ośrodków edukacji magicznej w Europie. Mieści się w majestatycznym zamku ukrytym w górach Szkocji, otoczonym rozległymi terenami, na których znajdują się las, jezioro, boisko do Quidditcha oraz szklarnie wykorzystywane podczas zajęć z zielarstwa. Dyrektorem szkoły od 1956 roku jest Albus Dumbledore, wybitny czarodziej znany ze swej mądrości i siły, który piastował wcześniej stanowisko nauczyciela transmutacji.

Hogwart dzieli uczniów na cztery domy, z których każdy odzwierciedla wartości swego założyciela. Przydział do domu odbywa się podczas Ceremonii Przydziału na pierwszym roku nauki, a decyzję podejmuje Tiarą Przydziału.
Gryffindor — dom założony przez Godryka Gryffindora, ceniący odwagę, rycerskość i szlachetność. Uczniowie tego domu są znani z nieustraszonego dążenia do celu i gotowości do podejmowania ryzyka w imię dobra. Symbol Gryffindoru to lew, a barwy to czerwień i złoto. Opiekunem domu jest profesor transmutacji.
Hufflepuff — dom Helgi Hufflepuff, dla uczniów, którzy wykazują się lojalnością, uczciwością oraz ciężką pracą. W przeciwieństwie do pozostałych domów, Hufflepuff przyjmuje uczniów o różnych talentach, kierując się zasadą równości. Ich symbolem jest borsuk, a barwami żółć i czerń. Opiekunem domu jest profesor zielarstwa.
Ravenclaw — założony przez Rowenę Ravenclaw, skupia uczniów wyróżniających się inteligencją, kreatywnością oraz dociekliwością. Dom ten promuje ambicję w zdobywaniu wiedzy i logiczne myślenie. Jego symbolem jest orzeł, a barwami niebieski i brązowy. Opiekunem domu jest profesor zaklęć.
Slytherin — dom Salazara Slytherina, przyjmuje osoby sprytne, ambitne i mające silne poczucie celu. Jego uczniowie są znani z przebiegłości oraz determinacji. Symbolem domu jest wąż, a barwy to zieleń i srebro. Opiekunem domu jest profesor eliksirów.
Szkoła funkcjonuje na zasadzie systemu prefektów – starsi uczniowie, wybrani na podstawie wzorowego zachowania i zdolności przywódczych, pełnią rolę opiekunów dla młodszych kolegów oraz dbają o przestrzeganie regulaminu. Najwyższym wyróżnieniem wśród uczniów jest tytuł Prefekta Naczelnego.
Hogwart oferuje szeroki wachlarz przedmiotów, które uczniowie mogą studiować w trakcie siedmioletniej edukacji:

Obowiązkowe (1-5 rok):
  • Zaklęcia
  • Transmutacja
  • Eliksiry
  • Obrona przed Czarną Magią
  • Zielarstwo
  • Astronomia
  • Historia Magii
  • Latanie na miotle (tylko 1. rok)
Dodatkowe przedmioty (od 3. roku, wybierane przez ucznia):
  • Numerologia
  • Starożytne Runy
  • Opieka nad Magicznymi Stworzeniami
  • Wróżbiarstwo
  • Mugoloznawstwo
Przedmioty zaawansowane (dostępne dla uczniów przygotowujących się do OWUTEM-ów, 6-7 rok):
  • Alchemia
  • Zaawansowana Magia Obronna
  • Zaawansowane Zaklęcia

Hogwart zamieszkują także duchy, każdy dom ma swojego rezydenta. W Gryffindorze jest to Sir Nicholas de Mimsy-Porpington, zwany Prawie Bezgłowym Nickiem. Hufflepuff zamieszkuje Gruby Mnich, Ravenclaw — Szara Dama, a Slytherin — Krwawy Baron. Duchy te są często związane z historią domu i jego tradycjami.

Wielka Sala, serce zamku, jest miejscem codziennych posiłków, ważnych ogłoszeń oraz Ceremonii Przydziału. To właśnie tam rozstrzyga się coroczna rywalizacja domów, oparta na systemie punktowym, nagradzającym uczniów za osiągnięcia akademickie i dobre zachowanie.
Nieopodal Hogwartu znajduje się magiczna wioska Hogsmeade, jedyne w pełni czarodziejskie miasteczko w Wielkiej Brytanii. Starsi uczniowie mogą odwiedzać je w wyznaczone weekendy, korzystając z licznych atrakcji, takich jak sklep Zonka, Miodowe Królestwo, Trzy Miotły czy Gospoda Pod Świńskim Łbem.

Quidditch

Quidditch jest najpopularniejszym sportem w Hogwarcie. Każdy dom posiada własną drużynę, składającą się z siedmiu zawodników: trzech ścigających, dwóch pałkarzy, obrońcy i szukającego. Mecz rozgrywa się na boisku quidditcha, a celem gry jest zdobycie jak największej liczby punktów poprzez wrzucanie kafla do obręczy przeciwnika oraz złapanie złotego znicza, kończącego grę.

Las

Zakazany Las otacza część terenów szkolnych i jest miejscem, do którego uczniowie mają zakaz wstępu, ze względu na zamieszkujące go niebezpieczne stworzenia. Wśród nich znajdują się centaury, akromantule, testrale oraz jednorożce. Tylko nauczyciele i wybrani uczniowie pod ich opieką mogą się tam zapuszczać, zazwyczaj w wyjątkowych okolicznościach.

Ważne święta i terminy w Hogwarcie


Data
Wydarzenie
1 września
rozpoczęcie roku szkolnego
31 października
Noc Duchów
25 grudnia
Święta Bożego Narodzenia
kwiecień
egzaminy próbne
czerwiec
egzaminy OWUTEM-ów i SUM-ów
koniec czerwca
zakończenie roku szkolnego

31 października — Noc Duchów
Uczta Halloweenowa to jedno z najbardziej wyczekiwanych wydarzeń w Hogwarcie. Wielka Sala zostaje przyozdobiona dyniami, nietoperzami i magicznymi świecami, które unoszą się w powietrzu, tworząc niepowtarzalną atmosferę. Uczniowie mogą cieszyć się specjalnym, świątecznym menu, obejmującym między innymi ciasteczka w kształcie duchów, dyniowe paszteciki i kociołkowe ciasta. Czasami święto wiąże się z niespodziewanymi wydarzeniami, jak odwiedziny duchów, konkursy na najstraszniejszy kostium czy nieoczekiwane psoty Irytka. Dla niektórych uczniów jest to także okazja do eksplorowania ukrytych korytarzy zamku.

25 grudnia — Święta Bożego Narodzenia
W tym okresie szkoła pustoszeje, gdyż większość uczniów wraca do domów na ferie świąteczne. Ci, którzy zostają, mogą liczyć na świąteczną ucztę w Wielkiej Sali, gdzie czeka na nich wielki stół pełen smakołyków, w tym pieczone indyki, puddingi i magicznie pojawiające się cukierki. Uczniowie budzą się rano, aby odkryć prezenty, które pojawiają się przy ich łóżkach. Cały zamek zostaje udekorowany girlandami, wielkimi choinkami, a na dziedzińcu często można zobaczyć magicznie padający śnieg. W tym czasie odbywają się również różne zimowe atrakcje, takie jak bitwy na śnieżki czy wspólne śpiewanie czarodziejskich kolęd.

Hogwart, pomimo swej wielowiekowej historii, pozostaje miejscem, w którym magia i nauka splatają się, kształtując kolejne pokolenia czarodziejów. Jego mury kryją nie tylko tajemnice i przygody, ale także nieocenione dziedzictwo magii.
    Odpowiedz
Odpowiedz
Odpowiedz
#3
Serpens
Konta Specjalne
Magia to potęga
Wiek
999
Zawód
twórca
Genetyka
Czystość krwi
czarodziej
mugol
Sakiewka
Stan cywilny
bezdenna
wdowiec
Uroki
Czarna Magia
0
0
OPCM
Transmutacja
0
0
Magia Lecznicza
Eliksiry
0
0
Siła
Wyt.
Szybkość
0
0
0
Brak karty postaci
03-22-2025, 16:22

Akademia Magii Beauxbatons



Akademia Magii Beauxbatons (fr. Académie de Magie Beauxbâtons) — szkoła koedukacyjna położona w południowej części Francji, w niedużym oddaleniu od Côte Vermeille, gdzie masyw górski Pirenejów Wschodnich styka się z Morzem Śródziemnym. Założycielką Beauxbatons była Melusine Chartier, potężna francuska czarownica żyjąca w XIII wieku. Szkoła słynie z łagodnego, śródziemnomorskiego klimatu, co sprawia, że otoczenie jest ciepłe i sprzyjające nauce oraz sztuce. Rozległe ogrody i czyste jeziora podkreślają elegancję i harmonię, które są fundamentem filozofii Beauxbatons. Pałac, będący siedzibą szkoły, wybudowany został ok. 700 lat temu, czyli później od zamku w Hogwarcie;  znajduje się w górach, a jego jasne, marmurowe mury ozdobione są złotymi ornamentami. Budowla przypomina królewską rezydencję, a jej wnętrza są przestronne, pełne światła i artystycznych dekoracji. W przeciwieństwie do surowego Hogwartu i mrocznego Durmstrangu, Beauxbatons cechuje się lekkością i estetyką. Lokalizacja zamku spowodowała, że jedynym możliwym środkiem transportu uczniów jest poruszanie się jasnoniebieskim, latającym powozem ciągniętym przez kilkanaście abraksanów. Herbem Akademii Beauxbatons były dwie skrzyżowane ze sobą złote różdżki na błękitnym tle, z których każda tryskała trzema gwiazdkami. W latach 60. XX wieku dyrektorem Beauxbatons jest Jean-Baptiste Moreau, czarodziej znany ze swojego wyrafinowania, niezwykłej biegłości w sztuce zaklęć oraz silnego przywiązania do tradycji szkoły. Wcześniej był wybitnym nauczycielem magii ceremonialnej i dyplomatą magicznego świata Francji.

W Beauxbatons nie ma rozróżnień pod kątem czystości krwi, a w przeciwieństwie do innych szkół, naukę rozpoczyna się nieco wcześniej, bo już w wieku 10 lat (edukacja w tej szkole trwa 8 lat). W Beauxbatons uczniowie są przydzielani do domów według ich talentów i cech charakteru. Każdy dom nosi nazwę inspirowaną magicznymi stworzeniami znanymi z francuskiej mitologii i baśni.
Papillonlisse
Cechy: Kreatywność, wrażliwość, elegancja, harmonia
Symbol: Złoty motyl na błękitnym tle
Charakterystyka: Uczniowie tego domu to artyści magii — kochają sztukę, muzykę i poezję. Są wrażliwi, intuicyjni i mają talent do subtelnych form czarów, takich jak magia dźwięku czy iluzje. Często wyrastają na czarodziejskich artystów, dyplomatów i uzdrowicieli.
Bellefeuille
Cechy: Cierpliwość, inteligencja, równowaga, bliskość natury
Symbol: Srebrny liść dębu na zielonym tle
Charakterystyka: Studenci Bellefeuille są znani ze swojej mądrości i związku z naturą. Cenią spokój, medytację i dążenie do wiedzy. Wielu z nich interesuje się zielarstwem, alchemią i uzdrawianiem. Są spokojni, ale niezwykle lojalni wobec przyjaciół.
Ombrelune
Cechy: Ambicja, tajemniczość, indywidualizm, perfekcjonizm
Symbol: Srebrny półksiężyc na granatowym tle
Charakterystyka: Uczniowie tego domu są inteligentni, lecz skryci. Uwielbiają studiować zagadki magii i często interesują się wróżbiarstwem, numerologią oraz alchemią. Są perfekcjonistami i często dążą do mistrzostwa w swojej dziedzinie, ale ich samotnicza natura sprawia, że są postrzegani jako chłodni i zdystansowani.
Vouivre
Cechy: Odwaga, determinacja, temperament, lojalność
Symbol: Rubinowy smok na złotym tle
Charakterystyka: To dom dla uczniów o silnym charakterze — pełnych energii, pasji i determinacji. Są odważni, ale nie tak brutalni jak Durmstrangowi wojownicy. Wierzą w honor, zasady i bronią tego, co dla nich ważne.
Do Akademii przyjmowani są czarodzieje zamieszkujący przede wszystkim Francję, Hiszpanię, Portugalię, Belgię, Holandię i Luksemburg, zaś ich kształcenie ukierunkowane jest na interdyscyplinarność, ze szczególnym zwróceniem uwagi na przedmioty humanistyczne i artystyczne. Szkole przypisuje się elegancję i wyrafinowanie (podkreślane przez jedwabne, jasnoniebieskie mundurki czy architekturę pałacu), dyscyplinę oraz dbałość o kulturę osobistą uczniów; szczyci się również wysokim (jeśli nie najwyższym w Europie) standardem akademickim.

Posiłki w Beauxbatons są wyszukane i delikatne, w znacznej mierze inspirowane kuchnią francuską. W przeciwieństwie do zaczarowanego sufitu Wielkiej Sali Hogwartu, jadalnia Beauxbatons (nazywana Wielką Salą Kryształową) jest oświetlona przez magiczne, wróżkowe światła. Podczas posiłków uczniom towarzyszy śpiew leśnych nimf, a w okresie Bożego Narodzenia sala dekorowana jest lodowymi rzeźbami, które nigdy się nie topią. W centralnej części dziedzińca znajdują się: Fontanna im. Nicolasa i Perenelle Flamel (nazwana tak na cześć późniejszych patronatów akademii) o właściwościach leczniczych i upiększających, oraz Fontanna Wiecznej Magii (rzekomo pobłogosławiona przez samą Morganę le Fay) – symbol mądrości i inspiracji. Na terenie szkoły znaleźć można również m.in.: ogrody różane (pełne magicznych roślin, służące do medytacji i odpoczynku), amfiteatr zaklęć (miejsce nauki magii poprzez sztukę teatralną) czy jezioro nimf (tajemniczy akwen, w którym żyją te magiczne stworzenia).
W Beauxbatons nie znajdzie się też ani jednego poltergeista — personel szkoły nie toleruje tych stworzeń i pozbywa się ich od razu.

Beauxbatons skupia się na nauczaniu tradycyjnych magicznych przedmiotów, a przy tym kładzie największy nacisk na Zaklęcia, Transmutację i artystyczne aspekty magii (śpiew, grę na instrumentach muzycznych, taniec, malarstwo, rzeźbiarstwo, etc.), które kształtują w uczniach poczucie estetyki i uwielbienie dla sztuki. Metody nauczania w Beauxbatons są bardziej uporządkowane i formalne niż w Hogwarcie (każdy rok szkolny kończy się zaliczeniem wszystkich przedmiotów), jednak na przełomie szóstego i ósmego roku konieczne jest podejście do egzaminów, będących odpowiednikami SUM-ów i OWUTEM-ów.

Beauxbatons, jako szkoła kładąca nacisk na elegancję, sztukę i precyzję magiczną, prawdopodobnie oferuje przedmioty o bardziej artystycznym i finezyjnym charakterze. Oprócz standardowych lekcji można tam znaleźć nauki związane z kulturą i estetyką.

Podstawowe przedmioty (obowiązkowe przez wszystkie lata nauki):
  • Zaklęcia i Uroki
  • Transmutacja
  • Eliksiry
  • Obrona przed Czarną Magią
  • Historia Magii
  • Astronomia
  • Zielarstwo

Dodatkowe przedmioty (specjalizacje do wyboru od 3 roku nauki; możliwość wyboru równolegle maksymalnie 2 różnych specjalizacji):
  • Magia Estetyczna i Sztuka Magiczna (np. rzeźba, malarstwo, taniec magiczny, teatrologia, muzyka)
  • Magia Dworska (czary stosowane w etykiecie i wystąpieniach publicznych)
  • Alchemia (zaawansowana sztuka magicznej przemiany materii)
  • Jasnowidzenie
  • Wróżbiarstwo i Numerologia
  • Magiczne Języki i Starożytne Runy
  • Opieka nad Magicznymi Stworzeniami

Quidditch

Quidditch jest najpopularniejszym sportem w Beauxbatons. Szkoła posiada własne drużyny (wyłonione wśród uczniów przynależnych do konkretnych domów), składające się z siedmiu zawodników: trzech ścigających, dwóch pałkarzy, obrońcy i szukającego. Mecz rozgrywa się na boisku quidditcha, a celem gry jest zdobycie jak największej liczby punktów poprzez wrzucanie kafla do obręczy przeciwnika oraz złapanie złotego znicza, kończącego grę.

Ważne święta i terminy w Beauxbatons

Data
Wydarzenie
1 września
rozpoczęcie roku szkolnego
31 października
Bal Jesienny – uczta z okazji Halloween
25 grudnia
Święta Bożego Narodzenia
luty
Karnawał Magii – uroczysta uczta i zabawy
maj
egzaminy próbne
czerwiec
egzaminy końcowe
koniec czerwca
Bal Pożegnalny zakończenie roku szkolnego

Bal Jesienny (31 października)
Zamiast ponurej i mrocznej atmosfery jak w Durmstrangu, Halloween w Beauxbatons to święto pełne magii i elegancji. Cały zamek zostaje przystrojony dyniami, świecącymi girlandami i zaczarowanymi liśćmi, które wirują w powietrzu.
Uczniowie przychodzą w maskach, a najlepsza kreacja otrzymuje nagrodę. Bankiet w Sali Kryształowej to uczta pełna wykwintnych dań, w tym ciast dyniowych, kandyzowanych kasztanów i czekoladowych eliksirów. Wieczór kończy Magiczny Taniec Świateł – widowisko, podczas którego zaklęcia wyczarowują w powietrzu kolorowe iluzje opowiadające baśnie o duchach i czarodziejach.

Karnawał Magii (luty)
Najbardziej wyczekiwana uroczystość w Beauxbatons – pełna tańców, muzyki i zabaw. 
Atrakcje Karnawału:
Pokazy iluzji – uczniowie o największych talentach prezentują swoje magiczne umiejętności w tworzeniu wizualnych spektakli.
Wielka Uczta Karnawałowa – stoły uginają się pod ciężarem słodkich przysmaków, takich jak crème brûlée, bezy i musy owocowe.
Turniej Piór Feniksa – przyjazna rywalizacja, w której uczniowie starają się za pomocą zaklęć stworzyć najpiękniejszą magiczną dekorację.
Bal Maskowy – cała szkoła tańczy w rytmie zaczarowanej orkiestry, a tańce prowadzą profesorowie i wybrani uczniowie.
    Odpowiedz
Odpowiedz
Odpowiedz
#4
Serpens
Konta Specjalne
Magia to potęga
Wiek
999
Zawód
twórca
Genetyka
Czystość krwi
czarodziej
mugol
Sakiewka
Stan cywilny
bezdenna
wdowiec
Uroki
Czarna Magia
0
0
OPCM
Transmutacja
0
0
Magia Lecznicza
Eliksiry
0
0
Siła
Wyt.
Szybkość
0
0
0
Brak karty postaci
03-22-2025, 17:38

Instytut Magii Durmstrang



Instytut Magii Durmstrang (cyr. Дурмстранг) — istniejąca już od XIII wieku, koedukacyjna szkoła magii dla czarodziejów i czarownic, znajdująca się na dalekiej północy Norwegii, prawdopodobnie na granicy styku wszystkich trzech państw Półwyspu Skandynawskiego (dokładna lokalizacja jest utajniona dzięki potężnym zaklęciom ochronnym; każdemu odwiedzającemu zamek czarodziejowi zostaje zmodyfikowana pamięć, tak by ten nie mógł zdradzić innym jego położenia), w otoczeniu gór, lasów i licznych jezior. Placówka założona została przez bułgarską czarownicę Neridę Vulchanową, a jej siedziba ulokowana jest w ponurej, monumentalnej fortecy, przypominającej zamek warowny. Jej wysokie, ciemne wieże oraz grube, kamienne mury budzą respekt i przypominają o surowości tego miejsca. Wnętrza są chłodne i minimalistyczne, ozdobione trofeami z dawnych bitew, runicznymi inskrypcjami oraz gobelinami przedstawiającymi historię magicznych wojen. W herbie Durmstrangu znajduje się dwugłowy orzeł, a głównym środkiem transportu uczniów był wielki statek, umiejący poruszać się zarówno pod, jak i nad powierzchnią wody.

Durmstrang koncentruje się na rozwijaniu potężnych zdolności magicznych, szczególnie w zakresie walki i obrony. Program jest wymagający, a nauczyciele słyną z surowości. Szkoła znana jest również z elitarnego podejścia — nie każdy może się do niej dostać, słabi uczniowie szybko odpadają, a w rekrutacji wcale nie uwzględnia się uczniów mugolskiego pochodzenia. Do instytutu uczęszczają uczniowie z różnych zakątków Europy, począwszy od dzieci urodzonych w Skandynawii, po młodzież pochodzącą z półwyspu Bałkańskiego czy krajów słowiańskich. Dyrektorzy placówki często wykazywali skłonność do autorytarnych rządów, a w historii szkoły zdarzały się przypadki, gdy nauczyciele sympatyzowali z czarną magią. W latach 60. XX wieku dyrektorem Durmstrangu jest Viktor Raske, rygorystyczny i charyzmatyczny czarodziej znany ze swoich badań nad starożytną magią runiczną oraz sztukami defensywnymi. Pod jego rządami szkoła stała się jeszcze bardziej zamknięta dla osób spoza Europy Północnej i Wschodniej, a jej program nauczania zaczął skupiać się na zaawansowanej magii bojowej i transfiguracji. Byłym uczniem Instytutu Magii Durmstrang jest ambitny czarnoksiężnik Gellert Grindelwald, który ostatecznie nie ukończył nigdy szkoły — został z niej wydalony z uwagi na swoją obsesję na punkcie czarnej magii, która stanowiła zagrożenie dla innych uczniów. Przed swoim odejściem wyrył jednak na ścianie symbol Insygniów Śmierci, który można odnaleźć w zamku do dziś.

Na rozległym terenie znajdują się: plac treningowy (przestrzeń do ćwiczeń w pojedynkach i zaklęciach bojowych), lodowe jezioro (czasami wykorzystywane w testach wytrzymałościowych), mroczny las, pełen niebezpiecznych stworzeń (wykorzystywany w treningach przetrwania), podziemne lochy i katakumby (miejsce przeznaczone głównie do nauki czarnej magii i magicznych rytuałów) oraz Wielka Sala Durmstrangu (miejsce zebrań, posiłków i oficjalnych uroczystości). W przeciwieństwie do Hogwartu, w Durmstrangu nie ma zbędnych udogodnień — szkoła najbardziej ceni sobie dyscyplinę i prostotę. Uczniowie, niezależnie od płci, noszą grube, czerwone peleryny i ciemne mundury, z wszywką reprezentującą dom, zapewniające ciepło oraz dowolność ruchów.

Durmstrang słynie z surowej dyscypliny oraz nacisku na magię bojową, wychowanie fizyczne oraz mroczne sztuki. Szkoła unika nauczania mugolskich tematów i koncentruje się na czarodziejskich zdolnościach, szczególnie w zakresie magii obronnej i ofensywnej. W Durmstrangu domy odzwierciedlają filozofię szkoły — dyscyplinę, siłę i zdolność do przetrwania. Każdy dom czerpie nazwę od istot występujących w północnoeuropejskich mitologiach.
Sköll
Cechy: Odwaga, agresja, honor, przywództwo
Symbol: Czarny wilk na czerwonym tle
Charakterystyka: Członkowie Sköll są wojownikami Durmstrangu — bezwzględni w pojedynkach, silni i lojalni wobec swoich. To naturalni przywódcy, często kierujący grupami uczniów. Ich specjalizacją są ofensywne zaklęcia bojowe i strategia magiczna.
Fafnir
Cechy: Ambicja, potęga, niezależność, inteligencja
Symbol: Złoty smok na czarnym tle
Charakterystyka: Uczniowie Fafnira są przebiegli i wytrwali, dążą do wiedzy i mocy, często poprzez niekonwencjonalne metody. Nie boją się czarnej magii, ale nie zawsze sięgają po nią bezrefleksyjnie. Często osiągają wysokie pozycje jako politycy, czarnoksiężnicy i mistrzowie eliksirów.
Jötunn
Cechy: Siła fizyczna, odporność, samowystarczalność, determinacja
Symbol: Biała runa na lodowym tle
Charakterystyka: Członkowie Jötunn to mistrzowie wytrzymałości i surowego stylu życia. Wyróżniają się w magii przetrwania, zaklęciach ochronnych i magicznych rytuałach związanych z żywiołami. Nie są zbyt towarzyscy, ale gdy już nawiążą przyjaźń, stają się niezawodnymi sojusznikami.
Nøkken
Cechy: Cierpliwość, podstępność, inteligencja, tajemniczość
Symbol: Ciemnoniebieska fala na srebrnym tle
Charakterystyka: Uczniowie tego domu są mistrzami manipulacji, iluzji i zaklęć umysłowych. To świetni przyszli szpiedzy i analitycy, o wielkim potencjale do nauki legilimencji oraz oklumencji. Są skryci i niezwykle skuteczni w osiąganiu swoich celów.
Społeczność uczniowska pozostaje też podzielona pod kątem czystości krwi (uczniowie półkrwi są wykluczani przez uczniów krwi czystej). Pod koniec każdego roku szkolnego organizuje egzaminy podsumowujące wiedzę z przedmiotów oraz testy sprawnościowo-wytrzymałościowe.

Podstawowe przedmioty (obowiązkowe przez wszystkie lata nauki):
  • Zaklęcia i Uroki
  • Transmutacja
  • Eliksiry
  • Historia Magii
  • Astronomia
  • Zielarstwo
  • Obrona przed Czarną Magią
  • Magiczna Sprawność Bojowa (kształtowanie siły fizycznej, wytrzymałości oraz refleksu czarodziejów)
Dodatkowe przedmioty (do wyboru od 4 roku nauki):
  • Czarna Magia
  • Pojedynki Magiczne i Walka Magiczna (intensywne zajęcia przygotowujące do pojedynków wręcz i na zaklęcia
  • Starożytne Runy i Magia Rytualna (zajęcia w przeważającej mierze dotyczące sztuki zaklinania)

Quidditch

Quidditch jest najpopularniejszym sportem w Durmstrangu. Szkoła posiada 4 drużyny (wyłonione wśród uczniów przynależnych do konkretnych domów), składające się z siedmiu zawodników: trzech ścigających, dwóch pałkarzy, obrońcy i szukającego. Mecz rozgrywa się na boisku quidditcha, a celem gry jest zdobycie jak największej liczby punktów poprzez wrzucanie kafla do obręczy przeciwnika oraz złapanie złotego znicza, kończącego grę.

Ważne święta i terminy w Durmstrangu

Data
Wydarzenie
1 września
rozpoczęcie roku szkolnego
31 października
Noc Cieni – rytuały i uczta
21 grudnia
Przesilenie Zimowe – tradycyjne uroczystości
luty
Turniej Pojedynków
maj
egzaminy próbne
czerwiec
egzaminy końcowe
koniec czerwca
zakończenie roku szkolnego

Noc Cieni (31 października)
To jedno z najbardziej tajemniczych i budzących grozę świąt w Durmstrangu. Tradycja sięga zamierzchłych czasów, gdy według legendy szkołę nawiedzały duchy dawnych czarodziejów, a mroczne istoty z nordyckich mitów próbowały wedrzeć się do zamku.
Rytuały i obrzędy:
Wieczór rozpoczyna się w Wielkiej Sali, gdzie uczniowie zasiadają przy długich, słabo oświetlonych stołach. Uczta jest skromniejsza niż na innych świętach – dominują ciemne chleby, pieczone mięsa i rozgrzewające napary. Mistrz Zaklęć opowiada historię o duchach przeszłości, a nauczyciele czytają prastare przepowiednie. Uczniowie wyższych roczników biorą udział w Rytuale Mroku — wyruszają na nocne próby, w których muszą zmierzyć się z własnym strachem. Legenda głosi, że ci, którzy zawiodą, zostają na zawsze uwięzieni w cieniu Durmstrangu. W kulminacyjnym momencie odbywa się Taniec Cieni — pokaz zaklęć iluzji i czarnej magii, który sprawia, że cała szkoła zdaje się tonąć w mroku, przerywanym jedynie błyskami zaklęć.

Przesilenie Zimowe (21-22 grudnia)
Zima to czas, w którym magia Durmstrangu jest najsilniejsza. W nocy przesilenia uczniowie składają hołd surowej naturze i dawnym czarodziejskim tradycjom.
Tradycje i obrzędy:
Pochód Ognia — uczniowie z pochodniami wyruszają na ośnieżone wzgórza wokół zamku, gdzie zapalają wielkie ogniska symbolizujące światło w mroku.
Turniej Lodowych Zaklęć — pokaz umiejętności panowania nad magią żywiołów, gdzie uczniowie rywalizują w tworzeniu lodowych konstrukcji i ochronnych zaklęć.
Noc Wróżb — odbywa się w podziemnych komnatach szkoły, gdzie przy świetle runicznych świec uczniowie odczytują przyszłość z kryształów lodu i wróżą z run.

Turniej Pojedynków (luty)
Najbardziej prestiżowe wydarzenie zimowego sezonu w Durmstrangu. Uczniowie rywalizują w starciach magicznych, które są testem umiejętności ofensywnych i defensywnych.
Zasady i przebieg:
Turniej jest otwarty dla uczniów od piątego roku wzwyż, choć tylko najlepsi mogą dojść do finału.
Starcia odbywają się na Krwawej Arenie — specjalnie zabezpieczonej sali z magiczną barierą, która chroni widzów przed uderzeniami zaklęć.
Nie wolno używać czarnej magii, ale wszystkie inne zaklęcia ofensywne i obronne są dozwolone.
Zwycięzca otrzymuje Berło Zwycięzcy, a jego imię zostaje wyryte na kamiennym monumencie w zamku.
    Odpowiedz
Odpowiedz
Odpowiedz
#5
Serpens
Konta Specjalne
Magia to potęga
Wiek
999
Zawód
twórca
Genetyka
Czystość krwi
czarodziej
mugol
Sakiewka
Stan cywilny
bezdenna
wdowiec
Uroki
Czarna Magia
0
0
OPCM
Transmutacja
0
0
Magia Lecznicza
Eliksiry
0
0
Siła
Wyt.
Szybkość
0
0
0
Brak karty postaci
03-22-2025, 18:47

Szkoła Magii i Czarodziejstwa Ilvermorny



Szkoła Magii i Czarodziejstwa Ilvermorny, założona w XVII wieku przez Isolt Sayre i jej niemagicznego męża Jamesa Stewarda, jest główną placówką edukacyjną dla młodych czarodziejów i czarownic w Ameryce Północnej. Usytuowana na szczycie Mount Greylock w stanie Massachusetts, szkoła pozostaje ukryta przed wzrokiem niemagicznych osób dzięki potężnym zaklęciom maskującym.
Isolt Sayre, potomkini słynnej irlandzkiej czarownicy Morrigan oraz założyciela Hogwartu, Salazara Slytherina, uciekła z Irlandii przed swoją fanatyczną ciotką Gormlaith Gaunt. Po przybyciu do Ameryki w 1620 roku, Isolt osiedliła się na Mount Greylock, gdzie wraz z Jamesem Stewardem założyła dom, który z czasem przekształcił się w szkołę magii. Inspiracją dla Ilvermorny był Hogwart, o którym Isolt marzyła w młodości.
W 1962 roku funkcję dyrektora Ilvermorny pełni Eldora Whitmore, znana ze swojego innowacyjnego podejścia do nauczania i dążenia do harmonijnego łączenia europejskich i rdzennych tradycji magicznych Ameryki Północnej. Jest specjalistką od transmutacji oraz autorką podręczników do magii użytkowej. Znana ze swojej surowości, ale jednocześnie głębokiej troski o dobro uczniów, zyskuje szacunek zarówno kadry nauczycielskiej, jak i młodzieży.

Podobnie jak Hogwart, Ilvermorny posiada cztery domy, z których każdy odzwierciedla różne cechy charakteru i wartości:
Rogaty Wąż — założony przez Isolt Sayre, symbolizowany przez rogatego węża z klejnotem na czole. Dom ten ceni mądrość i intelekt, często kojarzony z umysłem czarodzieja.
Pukwudgie — stworzony przez Jamesa Stewarda, reprezentowany przez małe, szare stworzenie o dużych uszach. Pukwudgie ceni serce i uzdrawianie, kojarzony jest z opiekunami i uzdrowicielami.
Gromoptak — założony przez adoptowanego syna Isolt, Chadwicka Boota. Symbolizowany przez ptaka zdolnego do wywoływania burz podczas lotu. Dom ten ceni przygodę i duszę, często wybierając uczniów o niespokojnym duchu.
Wampus — stworzony przez drugiego adoptowanego syna Isolt, Webstera Boota. Reprezentowany przez magicznego, panteropodobnego kota, znanego z siły i szybkości. Dom Wampus ceni wojowników i siłę, kojarzony jest z ciałem czarodzieja.
Podczas Ceremonii Przydziału nowi uczniowie stają na środku okrągłej sali, a drewniane rzeźby reprezentujące każdy dom reagują na obecność ucznia, wskazując wybór domu.
W Ilvermorny, podobnie jak w innych szkołach magii, uczniowie uczestniczą w różnorodnych zajęciach mających na celu rozwijanie ich umiejętności magicznych oraz poszerzanie wiedzy o świecie czarodziejów.
  • Zaklęcia i uroki
  • Obrona przed Czarną Magią
  • Transmutacja
  • Eliksiry
  • Numerologia
  • Starożytne Runy
  • Opieka nad Magicznymi Stworzeniami
  • Ksylomancja - forma wróżbiarstwa polegająca na interpretacji układu patyków, oferowana jako zajęcia dodatkowe

Sporty w Ilvermorny

Najpopularniejszym sportem w Ilvermorny jest Quodpot, amerykańska odmiana Quidditcha, wynaleziona w XVIII wieku przez Abrahama Peasegooda. Gra polega na próbie umieszczenia zaczarowanej piłki zwanej "Quod" w specjalnym kotle przed jej eksplozją. Drużyny składają się z jedenastu graczy, a mecz odbywa się na boisku zwanym "Quodpot pitch".

Oprócz Quodpot, w Ilvermorny popularny jest również Quidditch, a szkoła posiada własne drużyny uczestniczące w rozgrywkach międzydomowych oraz międzyszkolnych. Uczniowie z pasją trenują, aby zdobyć miejsce w drużynach swoich domów i rywalizować o miano najlepszej ekipy w szkole. Rozgrywki Quidditcha odbywają się na dedykowanym boisku, a mecze cieszą się ogromnym zainteresowaniem zarówno uczniów, jak i nauczycieli.

Dodatkowo, uczniowie mogą uczestniczyć w różnych klubach sportowych i rekreacyjnych, takich jak klub latania na miotle, który pozwala rozwijać umiejętności lotnicze poza meczami oraz rywalizacje w biegach przełajowych i magicznych turniejach zręcznościowych. W niektórych latach organizowane są także wyzwania związane z zaklęciami defensywnymi, które sprawdzają zdolności czarodziejów w dynamicznych pojedynkach.

Ważne święta i terminy w Ilvermorny

Data
Wydarzenie
1 września
rozpoczęcie roku szkolnego
31 października
Uczta Halloweenowa
21 grudnia
Zimowe Przesilenie
25 grudnia
Święta Bożego Narodzenia
kwiecień
egzaminy półroczne
czerwiec
egzaminy końcowe
koniec czerwca
zakończenie roku szkolnego

31 października – Uczta Halloweenowa
Ilvermorny obchodzi Halloween z dużym rozmachem. Uczniowie organizują pokazy iluzji, nawiązujące do dawnych legend o duchach Ameryki Północnej. Szkoła na tę noc przybiera nieco mroczniejszy wygląd – w korytarzach pojawiają się zaklęte, migoczące latarnie dyniowe, a niektóre z nich poruszają się lub zmieniają miejsca. Uczniowie organizują także coroczny konkurs na najlepsze magiczne przebranie, w którym nagrodą jest dzień wolny od zajęć.

21 grudnia – Zimowe Przesilenie
Ilvermorny obchodzi Zimowe Przesilenie jako jedno z najważniejszych i najbardziej duchowych wydarzeń w roku. To czas refleksji, odnowy i połączenia z magią ziemi. Cała szkoła pogrąża się w atmosferze spokoju i skupienia, a uczniowie uczestniczą w tradycyjnych ceremoniach inspirowanych magią rdzennych czarodziejów Ameryki.
W noc przesilenia uczniowie i nauczyciele gromadzą się na otwartym dziedzińcu szkoły, gdzie wznoszą wielkie ognisko, symbolizujące światło i nadzieję w najdłuższą noc roku. Każdy uczestnik przynosi ze sobą mały, runicznie zapisany kamień, w którym zamyka swoje negatywne doświadczenia i lęki z mijającego roku. W kulminacyjnym momencie ceremonii kamienie te są wrzucane do ognia, aby symbolicznie oczyścić umysły i przygotować się na nowy cykl magiczny.
Po zakończeniu rytuału rozpoczyna się świąteczna uczta, pełna ciepłych potraw i aromatycznych napojów, które mają wzmocnić ciało i ducha. W tym dniu odbywa się także specjalny pokaz magii natury. Tradycją Zimowego Przesilenia jest również Noc Wizji, podczas której uczniowie związani z dywinacją i numerologią spędzają czas w specjalnie przygotowanej komnacie pełnej kadzideł, magicznych luster i kart runicznych, próbując odczytać wskazówki na nadchodzący rok. Niektórzy twierdzą, że tej nocy szczególnie łatwo nawiązać kontakt ze światem duchów, a niektóre z wróżb zapisanych w kronikach szkoły rzeczywiście spełniły się w przyszłości. Dla wielu uczniów Zimowe Przesilenie jest momentem wewnętrznej przemiany, głębszego połączenia z własną magią i nauką akceptacji tego, co było oraz otwartości na to, co nadejdzie. To czas, który umacnia wspólnotę Ilvermorny i przypomina o harmonii między człowiekiem a naturą.

Ilvermorny, inspirowana tradycjami Hogwartu, łączy w sobie różnorodność kulturową Ameryki Północnej z magicznym dziedzictwem, tworząc unikalne środowisko dla młodych czarodziejów i czarownic.
    Odpowiedz
Odpowiedz
Odpowiedz
#6
Serpens
Konta Specjalne
Magia to potęga
Wiek
999
Zawód
twórca
Genetyka
Czystość krwi
czarodziej
mugol
Sakiewka
Stan cywilny
bezdenna
wdowiec
Uroki
Czarna Magia
0
0
OPCM
Transmutacja
0
0
Magia Lecznicza
Eliksiry
0
0
Siła
Wyt.
Szybkość
0
0
0
Brak karty postaci
03-22-2025, 18:53

Evershire College of Arcane Arts



Evershire College of Arcane Arts to prestiżowa uczelnia magiczna, kształcąca elity świata czarodziejów. Założona w 1675 roku przez wybitnego czarodzieja Edmunda Fawleya, uczelnia od wieków stanowi centrum akademickiej myśli magicznej, przygotowując przyszłych uzdrowicieli, prawników, naukowców i wizjonerów magii do pełnienia kluczowych ról w czarodziejskim społeczeństwie. Kampus mieści się w hrabstwie Surrey w Wielkiej Brytanii, na odludnym, otoczonym starożytnymi lasami terenie, zabezpieczonym potężnymi zaklęciami ochronnymi.

Evershire College powstał jako odpowiedź na rosnącą potrzebę wykształcenia magicznych specjalistów, którzy mogliby wspierać rozwój społeczności czarodziejów w Wielkiej Brytanii. Edmund Fawley, wybitny badacz magii i polityk, dostrzegł, że Hogwart, choć kształci młodych czarodziejów, nie oferuje możliwości pogłębionej nauki w wyspecjalizowanych dziedzinach. W porozumieniu z grupą najzdolniejszych czarodziejów tamtych czasów, założył Evershire College jako miejsce, gdzie wiedza magiczna miała osiągać nowe wyżyny.

Przez wieki uczelnia przeszła wiele zmian — w XVIII wieku była kluczowym ośrodkiem kształcenia dla czarodziejów chcących podjąć pracę w Wizengamocie, a w XIX wieku stała się centrum badań nad eliksirami leczniczymi.

Dostanie się do Evershire College to niezwykle trudne zadanie. Kandydaci muszą wykazać się wybitnymi wynikami egzaminów końcowych w swoich szkołach magii oraz przejść rygorystyczny proces selekcji, który obejmuje egzaminy pisemne, próbę praktyczną oraz rozmowę kwalifikacyjną z członkami rady uczelni. Nieliczni, acz najwybitniejsi absolwenci szkół mają szansę na otrzymanie stypendium fundującego rozpoczęcie magicznych studiów; pozostali mogą podjąć się ich dopiero po uiszczeniu bardzo wysokiego czesnego, toteż kontynuacja nauki w Evershire College dostępna jest tylko dla najbardziej zamożnych rodzin czarodziejów.
Uczelnia nie przyjmuje każdego — co roku tylko nieliczni, najbardziej utalentowani czarodzieje otrzymują możliwość studiowania w Evershire. Kandydaci na uzdrowicieli muszą wykazać się biegłością w eliksirach i zaklęciach leczniczych, przyszli znawcy prawa magicznego — dogłębną znajomością historii magii i starożytnych run, a badacze przyrody i dywinacji — wyjątkowym talentem w swoich dziedzinach. Studenci, którzy zostaną przyjęci, mogą liczyć na najwyższy poziom nauczania, ale muszą również sprostać ogromnym wymaganiom akademickim.

Evershire College oferuje dwa podstawowe tryby nauki:
Pięcioletni program — przeznaczony dla adeptów Lex Magica oraz Ars Sanatio
Trzyletni program — dla studentów specjalizujących się w Natura et Scientia, Fatum et Arcanum oraz Ars Mirabilis

Kierunki i specjalizacje

Lex Magica — Prawo i Administracja Magiczna
Kształci przyszłych polityków, sędziów Wizengamotu oraz ekspertów w dziedzinie międzynarodowych stosunków magicznych. Studenci tej ścieżki uczą się:
Historii Magii,
Obrony Przed Czarną Magią (w kontekście prawa magicznego),
Zaawansowanych Zaklęć i Uroków,
Starożytnych Run jako podstawy dokumentów prawnych.
Starożytne języki (np: łacina).
Ars Sanatio — Medycyna Magiczna
Program przygotowujący do pracy w Szpitalu Świętego Munga oraz innych placówkach uzdrowicielskich. Między innymi te przedmioty to:
Eliksiry lecznicze,
Magia uzdrowicielska i anatomia magiczna,
Zaklęcia regeneracyjne i medyczne,
Praktyki kliniczne w lecznicach magicznych.
Natura et Scientia — Nauki Przyrodnicze i Badania Magiczne
Dla studentów zajmujących się badaniem magicznych właściwości przyrody i stworzeń. Kluczowe przedmioty obejmują:
Zielarstwo i zastosowanie roślin magicznych,
Opieka nad Magicznymi Stworzeniami (ONMS),
Astronomia w kontekście wpływu ciał niebieskich na magię,
Geomancja — badanie energii ziemi i jej wpływu na zaklęcia.
Fatum et Arcanum — Dywinacja i Wizjonerstwo
Ścieżka dla przyszłych wróżbitów, numerologów i specjalistów od przewidywania przyszłości. W programie nauczania znajdują się:
Numerologia i analiza magicznych wzorców,
Wróżbiarstwo i różne jego techniki,
Astronomia w kontekście przewidywania przyszłych wydarzeń.
Ars Mirabilis — Sztuka Magiczna i Iluzja
Dyscyplina przeznaczona dla czarodziejów specjalizujących się w artystycznym aspekcie magii, tworzeniu magicznych dzieł oraz iluzji. Studenci tej ścieżki uczą się:
Magii iluzji i efektów wizualnych,
Magicznego rzeźbiarstwa i malarstwa,
Muzyki zaklętej — zastosowania magii w dźwiękach,
Tworzenia magicznych przedmiotów artystycznych.
Evershire College jest miejscem, gdzie wykształcenie magiczne sięga najwyższych standardów, a jego absolwenci od pokoleń obejmują kluczowe stanowiska w świecie magii. Uczelnia pozostaje bastionem wiedzy i tajemnic, kształtując kolejne pokolenia elit czarodziejskich.
    Odpowiedz
Odpowiedz
Odpowiedz
#7
Mistrz Gry
Konta Specjalne
Co ma być to będzie, a jak już będzie, to trzeba się z tym zmierzyć.
Wiek
999
Zawód
Mistrz Gry
Genetyka
Czystość krwi
czarodziej
mugol
Sakiewka
Stan cywilny
bezdenna
wdowiec
Uroki
Czarna Magia
OPCM
Transmutacja
Magia Lecznicza
Eliksiry
Siła
Wyt.
Szybkość
Brak karty postaci
05-30-2025, 13:47

Spis drużyn i prefektów

Poniżej znaleźć można spis graczy quidditcha z każdej z magicznych szkół oraz listę sprawowanych przez uczniów funkcji w określonych latach szkolnych. Aby otrzymać wpis na niniejszą listę, o każdej z dodatkowych aktywności szkolnych należy najpierw wspomnieć w karcie postaci; po jej akceptacji należy wystosować prośbę do Mistrza Gry o uzupełnienie listy w dziale ze zgłoszeniami fabularnymi.

Szkolne drużyny quidditcha


Szkoła
Rok
Drużyna
Pozycja
Zawodnik
Hogwart
1949-1952
Gryffindor
Ścigająca
Willow Weasley
Hogwart
1953-1956
Slytherin
Pałkarz
Cybil Burke
Hogwart
1953 - 1957
Gryffindor
Obrońca
Henry Teyssier

Szkolni prefekci


Szkoła
Rok
Dom
Uczeń
Stanowisko
Hogwart
1938-1940
Ravenclaw
Moira Sanderson
Prefekt
Hogwart
1947-1949
Slytherin
Xavier Burke
Prefekt
Hogwart
1947-1949
Ravenclaw
Vincent Rineheart
Prefekt & Prefekt naczelny
Hogwart
1952-1954
Gryffindor
Willow Weasley
Prefekt
Hogwart
1953-1956
Slytherin
Nylah Black
Prefekt & Prefekt naczelny
Hogwart
1954-1957
Slytherin
Nathaniel Crouch
Prefekt & Prefekt naczelny
    Odpowiedz
Starszy wątek | Nowszy wątek
Wątek zamknięty 


Skocz do:

Aktualny czas: 11-17-2025, 14:03 Polskie tłumaczenie © 2007-2025 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2025 MyBB Group.