• Witaj nieznajomy! Logowanie Rejestracja
    Zaloguj się
    Login:
    Hasło:
    Nie pamiętam hasła
     
    × Obserwowane
    • Brak :(
    Avatar użytkownika

Serpens > Organizacja > Wieści > Formalności > Usprawnienia techniczne
Wątek zamknięty 
Odpowiedz
Odpowiedz
#1
Serpens
Konta Specjalne
Magia to potęga
Wiek
999
Zawód
twórca
Genetyka
Czystość krwi
czarodziej
mugol
Sakiewka
Stan cywilny
bezdenna
wdowiec
Uroki
Czarna Magia
0
0
OPCM
Transmutacja
0
0
Magia Lecznicza
Eliksiry
0
0
Siła
Wyt.
Szybkość
0
0
0
Brak karty postaci
07-12-2025, 16:56

Usprawnienia techniczne

W poniższym temacie możesz bliżej poznać działanie wszystkich usprawnień technicznych, których obecność na forum służyć ma ułatwieniu codziennej rozgrywki.

Tworzenie karty postaci

Na forum Serpens tworzenie karty postaci zostało zautomatyzowane. Nie musisz już uzupełniać długiego i nieczytelnego kodu, by ją stworzyć - zamiast tego, po kliknięciu Nowy wątek w dziale Tworzenie kart postaci, pojawi się prosty i czytelny generator, który (przed oddaniem karty postaci do sprawdzenia) możesz wielokrotnie edytować:


Zwróć uwagę na to, by uzupełnić nazwę tematu imieniem i nazwiskiem swojej postaci, a po skończeniu pisania karty podbić ją osobnym postem dotyczącym gotowości do sprawdzenia.

By uzupełnić część mechaniczną karty, konieczne jest wpisanie docelowej wartości w rubryce Wiek (zakładka Metryka). Wówczas należy wybrać klasę:


a w konsekwencji system sam podpowie Ci, ile pozostałych punktów mistrzostwa i potencjałów masz do rozdysponowania. Ich podliczanie odbywa się w czasie rzeczywistym:


UWAGA! Umiejętności z zakresu Ścieżki specjalne i Poliglotyzm wymagają nazwania i określenia poziomu. W innym wypadku generator usuwa je z karty postaci. Zmiana nazwy umiejętności wiąże się także z ponownym zaznaczeniem poziomu jej opanowania:


Po akceptacji karty postaci Mistrz Gry blokuje graczowi dostęp do edycji karty postaci poprzez zmianę autora; wszystkie statystyki są jednak automatycznie przypisane do Twojego konta i nie ulegną przez to zmianie.

Karta postaci - oś czasu i paragrafy

Dodawanie punktów na oś czasu w karcie postaci wymaga użycia (w wybranych przez gracza miejscach biografii) poniższego kodu:

Kod:
[timeline] ROK - KRÓTKI OPIS [/timeline]

dzięki czemu kliknięcie na pole opisane na osi czasu powinno przenieść Cię do akapitu w karcie postaci, w którym opisujesz wyróżnioną datę i wydarzenie. Powinno to wyglądać w tekście w ten sposób:


a po wygenerowaniu karty:


UWAGA! Samodzielnie musisz dopilnować tego, by punkty na osi czasu układały się chronologicznie - tzn., że musisz dodawać kod [timeline] do biografii w karcie postaci we właściwej kolejności.

Dla ułatwienia procesu tworzenia karty postaci na pasku narzędzi znajdziesz przycisk klepsydry, który automatycznie wstawi do Twojego tekstu kod [timeline]:


Obok ikony klepsydry znajdziesz także ikonę paragrafu, która ułatwi Ci stworzenie w karcie postaci ozdobnych akapitów. Powinieneś go używać w następujący sposób:

Kod:
[p] akapit 1 [/p]
[p] akapit 2 [/p]

dzięki czemu w pierwszym słowie wklejonego w kod tekstu pojawi się inicjał i delikatne wcięcie w tekście:


Rzuty kością

Pole z rzutami kością dostępne jest pod polem szybkiej odpowiedzi:



Funkcja Losuj k100 umożliwia rzut tradycyjną kością stuścienną; kość Sen oferuje natomiast zdarzenia, które można wylosować w ramach mechaniki specjalnej, opisanej w tym temacie. Losowanie różnych kości w zakresie jednego posta jest możliwe za sprawą znaku +, który widnieje obok napisu Rzut kośćmi.



Funkcja Własny zakres daje możliwość rzutu kością o liczbie ścianek określonej przez gracza. Różne mechaniki mogą wymagać rzutów kośćmi o różnej liczbie ścianek (np. k3, k7, k20, k300 itd.) - w zależności od potrzeby gracz wpisuje tę wartość w polu Podaj liczbę ścianek. Opis rzutu (powód) jest wymagany.



Funkcja Dowolnie pozwala losować wszelakie wartości tekstowe wpisane przez gracza po przecinku, np.: Albus Dumbledore, Tom Riddle, Gellert Grindelwald.

Multikonta

W panelu użytkownika dostępnym pod ikoną zębatki w górnej belce forum znajdziesz zakładkę Inne, a w niej panel Multikonta, w którym w prosty sposób podepniesz nowe multikonto do swojego konta głównego:


Po wyszukaniu imienia i nazwiska swojej postaci oraz wpisaniu hasła do konta, to zostaje na stałe podpięte do Twojego konta głównego. Od tej pory masz do niego szybki dostęp w profilu bocznym:


oraz posiadasz dostęp do wygodnej opcji zmiany autora postu.

Zmiana autora postu

Przed wstawieniem postu w prosty i szybki sposób możesz upewnić się, czy wrzucasz go z odpowiedniego konta. Obok przycisków Odpowiedz jako... i Podgląd możesz znaleźć pole, za pomocą którego sprawnie zmienisz multikonto przed wrzuceniem postu na forum:


Gdyby jednak doszło do pomyłki, we własnym zakresie możesz zmienić autora wrzuconego już postu za pomocą funkcji Autor, która widnieje w stopce wysłanego postu:


W otwartym oknie można analogicznie wybrać multikonto z listy podpiętych kont:


Boczny panel użytkownika

Boczny panel użytkownika rozwija się po kliknięciu na okrągłe pole avatara postaci. Poza możliwością szybkiego przelogowania na multikonta, w bocznym panelu użytkownika znajdziesz: linki do swoich tematów osobistych, maksymalną liczbę punktów HP swojej postaci, informację o posiadanych punktach XP i wartości swoich potencjałów. W zakładce Ekwipunek widnieje liczba Twoich galeonów wraz z listą przedmiotów, które zakupiłeś w zautomatyzowanym Sklepiku Mistrza Gry.

Poniżej widnieje jeszcze funkcja Dziennik:


dzięki której możesz w prosty sposób zapisywać wszystko to, co uznasz za warte do posiadania "pod ręką". Do Dziennika nie ma dostępu nikt poza Tobą - można do niego wklejać przydatne linki, kody, prowadzić w nich ewidencję wątków, na które musisz odpisać, albo... dodawać cokolwiek innego, co będzie przydatne do prowadzenia Twoich rozgrywek.

Dziennik aktualizuje się po kliknięciu Dodaj wpis.

Szkice

Funkcja szkiców sprawia, że w przypadku nieoczekiwanych problemów technicznych Twój nieopublikowany post nie zginie w czeluściach Serpensa bez pamięci. W trakcie pisania raz po raz, w miarę kolejnych edycji, możesz uświadczyć zielonej wiadomości w prawym dolnym rogu ekranu:


To dobry znak, że treść Twojego postu zapisuje się i w razie jakichkolwiek nieprawidłowości będziesz w stanie go odzyskać. Po odświeżeniu strony pole szybkiej odpowiedzi będzie wprawdzie puste, ale z prawej strony nagłówka powinna pojawić się nowa ikona:


po naciśnięciu której w polu szybkiej odpowiedzi pojawi się ostatnia zapisana przez system wersja twojego postu:


Szkice dostępne są także przy tworzeniu tematów - jeśli temat (np. lokacji w Twoim domostwie) jest nieskończony, zamiast go publikować i potem edytować, możesz go zapisać jako szkic:


a potem wrócić do niego poprzez wejście w profil użytkownika (ikona zębatki) i zakładkę Szkice użytkownika. Tam też (w podkategorii Autozapisy) znajdziesz nieopublikowane wersje postów.

Rozliczenia wątków w kuferku

Kod do organizacji wątków w kuferku został dostosowany do sprawnych rozliczeń. Belka z informacją w toku/zakończone oraz polami Gracz zgłasza i MG akceptuje domyślnie powinna wyglądać następująco:


Z chwilą chęci zgłoszenia wątków do sprawdzenia Mistrzowi Gry, gracz zaznacza pola Gracz zgłasza we wszystkich wątkach, które mają zostać zweryfikowane:


Tło belki powinno zmienić się na ciemnoniebieskie, a w pustym polu pojawić się złoty symbol ptaszka. Po wykonaniu tej czynności gracz powinien skierować się do tematu zgłoszeń fabularnych i w nim umieścić uzupełniony kod Rozliczenie wątków w kuferku. Po akceptacji zgłoszonych wątków przez Mistrza Gry, wygląd kuferka automatycznie się zaktualizuje:


Przyciski funkcyjne

Dla ułatwienia rozgrywki zaprojektowaliśmy kilka przycisków funkcyjnych, które mogą w zauważalny sposób ułatwić Ci rozgrywkę na forum. Znajdziesz je w prawej części okna tekstowego:


Wyżej omówiliśmy już działanie przycisku klepsydry (wstawianie fragmentu karty postaci do osi czasu) oraz paragrafu (wstawianie nowego akapitu). Obok nich znajdziesz jeszcze:

symbol koperty, który wstawia uproszczoną wersję kodu na list. Zamiast ciągów kodu HTML, powinien pojawić się poniższy kod:


w którym powinieneś/powinnaś uzupełnić wartości napisane kapitalikami. Zwróć uwagę, by omyłkowo nie usunąć separatora ^, który decyduje o odpowiednim działaniu i wyglądzie kodu;

symbol maski, który wstawia kod pozwalający przekazać Mistrzowi Gry ukrytą dla pozostałych graczy wiadomość:


oraz symbol pulsu, który wstawia kod na tabelę z wartościami punktów zdrowia ustalonymi dla Twojej postaci:


Wystarczy, że po jego naciśnięciu w wyświetlonym okienku wpiszesz wartość HP swojej postaci (znajdziesz ją chociażby w bocznym panelu użytkownika, dostępnym po kliknięciu koła z avatarem), a system sam policzy zakresy Twoich kar do rzutu oraz wygeneruje w tym celu stosowną tabelę.

Sklepik Mistrza Gry

W zautomatyzowanym Sklepiku Mistrza Gry (dostęp do niego znajdziesz w temacie Sklepik Mistrza Gry) możesz kupować przedmioty i podglądać swój ekwipunek. O ile posiadasz na swoim koncie wystarczającą liczbę środków (G), cena przedmiotów dostępnych do kupienia wyświetlać się będzie na biało:


Przedmioty oznaczone czerwoną ceną są dla Ciebie niedostępne z uwagi na niewystarczającą liczbę środków na koncie.

Pod przyciskiem Przekaż galeony znajdziesz monit, za pomocą którego w łatwy sposób wyślesz innej postaci określoną przez Ciebie liczbę galeonów. Niedozwolone jest wysyłanie galeonów pomiędzy swoimi multikontami oraz postaciami (należącymi do różnych graczy), które nie mają żadnego sensownego fabularnego uzasadnienia do dzielenia się swoimi pieniędzmi. Administracja ma dostęp do ewidencji przekazywanych środków i w razie potrzeby będzie wyciągać konsekwencje z nieprzestrzegania tej zasady.


W zakładce Ekwipunek możesz podejrzeć całą listę posiadanych przez postać przedmiotów. Wszystkie przedmioty (za wyjątkiem tego, który postać otrzymała w formie prezentu na start po akceptacji karty postaci) mają wyłączoną funkcję przesyłania ich pomiędzy graczami. Przekazanie przedmiotu jest możliwe po zgłoszeniu takiej chęci w odpowiednim temacie. Zużycie przedmiotu również musi zostać odnotowane przez gracza.


Odpowiedz na post

Funkcja Odpowiedz na post (znajdująca się w stopce postu innego użytkownika) może okazać się szczególnie przydatna w przypadku wątków grupowych, eventów z udziałem Mistrza Gry itd., w których uczestniczy wiele postaci, a w konsekwencji łatwo jest zgubić post współgracza, z którym prowadzona jest rozgrywka.
Po naciśnięciu przycisku w poście, na który chcemy odpowiedzieć:


w polu szybkiej odpowiedzi automatycznie pojawi się link do tego postu, wraz ze wskazaniem, której postaci de facto odpisujemy:

    Odpowiedz
Starszy wątek | Nowszy wątek
Wątek zamknięty 


Skocz do:

Aktualny czas: 11-17-2025, 14:00 Polskie tłumaczenie © 2007-2025 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2025 MyBB Group.