04-28-2025, 19:14
Animagia
Animagia to zaawansowana forma zmiany kształtu ciała, która pozwala czarodziejowi na dobrowolne i kontrolowane przemienianie się w jedno zwierzę. Animag nie wybiera swojego zwierzęcego kształtu – forma ta jest odzwierciedleniem jego wewnętrznej natury i nie można jej modyfikować. W postaci zwierzęcej animag zachowuje pełną ludzką świadomość i osobowość, ale będąc w ciele zwierzęcia korzysta z jego fizycznych predyspozycji i instynktów. W latach 60. magicznemu światu znana jest zaledwie garstka legalnych animagów.Proces zostania animagiem
Animagia jest umiejętnością trudną do opanowania i wymaga wieloletniego, sumiennego treningu, ale nim czarodziej rozpocznie faktyczny trening przemiany swojego ciała, powinien okazać cierpliwość i odnaleźć zjednoczenie z matką naturą. Dzięki temu będzie mógł łatwiej zjednać się ze swoją zwierzęcą częścią duszy. W tym celu zaleca się podróżowanie po świecie, medytację i długie spacery po lesie. Codzienne próby ukierunkowania swojej siły woli i wywołania przemiany powinny być poprzedzone spożywaniem naparu z liści mandragory, a dodatkowo ułatwić je może trenowanie podczas burz. Czarodziej dążący do uzyskania stabilnego połączenia z animagiczną formą powinien wyróżniać się dobrymi zdolnościami z dziedziny transmutacji. Cały proces dochodzenia do pełnej, płynnej przemiany w zwierzę może zająć od roku do kilku lat, w zależności od zaangażowania i wrodzonych predyspozycji kandydata. Między poszczególnymi próbami czarodziej może doświadczać wizji i snów związanych z przyszłą animagiczną formą.Cechy animaga
zdolność do przemiany w dowolnym czasie i miejscu
przemiana bez konieczności posiadania różdżki, dzięki sile woli
pozostanie w zwierzęcej formie w limicie czasowym zgodnym z posiadanym poziomem zdolności animagii*
możliwość korzystania ze specjalnych cech fizycznych swojej zwierzęcej formy, np. niesamowitego węchu, latania, nurkowania
porozumiewanie się z innymi zwierzętami z tego gatunku
okaleczony w postaci zwierzęcej animag będzie okaleczony również po powrocie do formy ludzkiej - również odwrotnie
patronus i zwierzęca postać animaga pozostają tożsame - chyba że patronus postaci otrzyma nową formę. Forma animagiczna się nie zmienia.
podczas transformacji ubrania i inne elementy garderoby łączą się z ciałem i stają się jednością, aby do pierwotnej formy powrócić wraz całą sylwetką czarodzieja
na zwierzęcej formie animaga uwidacznia się zazwyczaj cecha mająca odzwierciedlenie w jego ludzkim wyglądzie, np. kolor włosów tożsamy staje się z kolorem sierści
jeśli animag umrze w ciele zwierzęcia, powraca do ludzkiej postaci
Niekiedy jednak, szczególnie gdy czarodziej jest w słabszej kondycji lub towarzyszą mu skrajne emocje, magia się destabilizuje i podczas przemiany dochodzi do komplikacji lub - w dobrym dniu - może zakończyć się ona wyjątkowo pomyślnie. Animag, chcący dokonać przemiany, wykonuje rzut kością k7 i rozpatruje efekty zgodnie z poniższą tabelą.
Wynik rzutu
efekt przemiany
1
Przemiana nie dokonała się. Magia pozostaje niezgodna ze zwierzęcym duchem. Czarodziej może dokonać ponownej próby, ale dopiero po trzech turach. W tym czasie powinien zadbać o spokój i zebrać siły. Jeśli ponowi próbę przed upływem wymaganego czasu, ta również zakończy się niepowodzeniem.
2
Słabsza przemiana i mała kompilacja. Czarodziej zmienia się w pełną zwierzęcą formę, ale jego ubrania nie. W zależności od zwierzęcia garderoba ulega zniszczeniu lub animag zatapia się pośród materiałów. Powrót do ludzkiego ciała będzie bolesny i trudniejszy, a czarodziej pozostanie nagi. Bonus: -5 do wszystkich rzutów na pierwsze pięć tur po przemianie.
3-5
Przyzwoita przemiana. Ciało zmienia się szybko i płynnie. Czarodziej zachowuje pełną świadomość i kontrolę nad zwierzęcą formą, ale nie uzyskuje żadnych nadzwyczajnych możliwości podczas korzystania ze zdolności.
6-7
Szczęśliwa przemiana. Tego dnia zwierzęcy duch sprzyja czarodziejowi, dzięki czemu może on lepiej wykorzystać atuty ciała i instynktów zwierzęcia, a powrót do ludzkiej formy przebiegał będzie bezproblemowo. Zmysły zwierzęce są wzmocnione, a otrzymywane w animagicznej formie obrażenia są o połowę mniejsze. Animaga jako zwierzę nie da się rozpoznać lub wykryć przy pomocy zaklęć.
Poziomy zdolności animagii
Każdy animag po pierwszej pozytywnej przemianie jest animagiem na poziomie pierwszym i może rozwijać się w tym obszarze, aktywnie korzystając ze swojej specjalnej zdolności. Nowe poziomy otwierają przed animagiem większe szanse na powodzenie przemiany oraz przedłużają czas przebywania w zwierzęcej postaci.
Poziom animaga
Konsekwencje
I
Czas przemiany: maksymalnie 1 godzina (w wątkach przy udziale MG to on zawsze w razie konieczności określi ilość tur w zależności od tempa akcji).
II
Czas przemiany: 8 godzin.
III
Czas przemiany: 2 dni. Bonus +1 do rzutu na animagię na kości k7.
IV
Czas przemiany: 7 dni.
V
Poziom mistrzowski - brak ograniczenia czasowego przemiany. Bonus +1 do rzutu na animagię na kości k7 (sumuje się z bonusem z III poziomu, a więc łącznie +2).
Rejestr animagów
W Ministerstwie Magii prowadzony jest oficjalny rejestr animagów, do którego wpisuje się każdy legalny animag wraz z opisem swojej zwierzęcej postaci. Każdy czarodziej, który posiadł tę umiejętność, zobowiązany jest pod groźbą kary do zgłoszenia się do Departamentu Przestrzegania Prawa Czarodziejów. Niniejszy rejestr ma na celu nadzór nad animagami i tym samym weryfikację, czy pod zwierzęcą formą nie łamią oni prawa. Ów rejestr pozostaje także dostępny dla społeczności czarodziejów.Uzyskanie zdolności animagii
Postać może posiadać tę umiejętność w momencie akceptacji karty postaci, jeśli jest to zgodne z przedstawioną kreacją i zbieżne z jej talentami. W takim wypadku należy uwzględnić zdolność przy wyborze ścieżek mistrzostwa.Postać może zdolność również zdobyć w drodze fabularnej, ukazując Mistrzowi Gry drogę do jej pozyskania w postaci rozegranych wątków i pojedynczych postów. Przy czym należy uwzględnić, że z uwagi na długość procesu dochodzenia do pełnej zdolności próby powinny pochodzić z okresu co najmniej fabularnego roku. W przypadku zaakceptowanego uzasadnienia punkty mistrzostwa zostaną dodane do właściwej ścieżki mistrzostwa (należy się upewnić, że postać posiada odpowiednią ilość punktów lub je zakupić).


