• Witaj nieznajomy! Logowanie Rejestracja
    Zaloguj się
    Login:
    Hasło:
    Nie pamiętam hasła
     
    × Obserwowane
    • Brak :(
    Avatar użytkownika

Serpens > Rozgrywka > Mechanika forum > Podstawy mechaniki > Potencjały magiczne
Wątek zamknięty 
Odpowiedz
Odpowiedz
#1
Serpens
Konta Specjalne
Magia to potęga
Wiek
999
Zawód
twórca
Genetyka
Czystość krwi
czarodziej
mugol
Sakiewka
Stan cywilny
bezdenna
wdowiec
Uroki
Czarna Magia
0
0
OPCM
Transmutacja
0
0
Magia Lecznicza
Eliksiry
0
0
Siła
Wyt.
Szybkość
0
0
0
Brak karty postaci
06-14-2025, 18:25

Potencjały magiczne

Ogólna mechanika forum jest dwuskładnikowa — przy rzucie kością uwzględnia się bonusy płynące ze ścieżek mistrzostwa (o nich więcej dowiesz się z tego tematu) lub punktów rozdysponowanych pomiędzy potencjały magiczne i fizyczne. Ich szczegółowe opisy możesz poznać w poniższym temacie.

Kategorie potencjału

Obrona przed czarną magią

Magia defensywna to zdolność czarodzieja do przeciwdziałania i neutralizowania różnego rodzaju zagrożeń magicznych, takich jak: klątwy, uroki czy zaklęcia ofensywne. Ten potencjał odzwierciedla umiejętność skutecznego stosowania zaklęć ochronnych, tarcz, a także rozpoznawania i niwelowania mrocznych form magii.
Wyższy potencjał w magii defensywnej oznacza większą skuteczność w odpieraniu ataków oraz ochronie siebie i innych. Czarodziej posiadający ten potencjał będzie mógł skuteczniej reagować na zagrożenia magiczne. Dzięki tej zdolności staje się wartościowym wsparciem w każdej sytuacji wymagającej obrony.

Uroki

Magia ofensywna to zdolność czarodzieja do skutecznego stosowania zaklęć atakujących w celu obezwładnienia, unieruchomienia lub zadania obrażeń przeciwnikowi. Potencjał ten obejmuje szeroki zakres zaklęć ofensywnych, które mają na celu uzyskanie przewagi w walce, ale nie są związane z użyciem czarnej magii. Magia ofensywna jest stosowana w sytuacjach, gdy konieczne jest szybkie działanie w obronie własnej lub podczas walki z wrogiem.
Postać z wysokim potencjałem magii ofensywnej potrafi skuteczniej trafiać cel, zwiększając siłę i efektywność swoich ataków. Dzięki temu potrafi szybciej obezwładnić przeciwników, zadać większe obrażenia lub szybko rozstrzygać potyczki na swoją korzyść. Potencjał ten jest szczególnie istotny w sytuacjach walki bezpośredniej, pojedynków oraz obrony przed agresją przeciwnika.

Czarna magia

Czarna magia to najbardziej niebezpieczna i destrukcyjna forma magii, która służy do zadawania cierpienia, kontroli nad innymi oraz osiągania mrocznych celów. Jej stosowanie jest w wielu społecznościach magicznych zabronione i uważane za niemoralne. Zaklęcia czarnej magii często ingerują w wolność, zdrowie lub życie ofiary, powodując zarówno fizyczne, jak i psychiczne cierpienie.
Osoby posługujące się tą dziedziną magii często czynią to dla władzy, zemsty lub podporządkowania innych, jednak nawet użycie czarnej magii w obronie własnej może prowadzić do trwałych konsekwencji, takich jak wypaczenie charakteru czy utrata kontroli nad mocą.

Magia lecznicza

Magia lecznicza to dziedzina magii skoncentrowana na uzdrawianiu, regeneracji i łagodzeniu skutków obrażeń fizycznych oraz dolegliwości magicznych. Czarodzieje specjalizujący się w tej magii są zdolni do naprawy ciała i umysłu przy pomocy zaklęć, eliksirów oraz innych magicznych metod. Potencjał w magii leczniczej jest kluczowy dla czarodziejów pełniących rolę uzdrowicieli oraz tych, którzy często znajdują się w sytuacjach wymagających szybkiego reagowania na urazy.
Magia lecznicza wymaga dużej precyzji i koncentracji. Niewłaściwie wykonane zaklęcia mogą prowadzić do powikłań, dlatego postaci o niższym potencjale mogą mieć trudności z leczeniem poważniejszych urazów.

Transmutacja

Transmutacja to dziedzina magii polegająca na przemianie jednych obiektów, istot lub substancji w inne. Jest to złożona i wymagająca precyzyjnej kontroli forma magii, która obejmuje zarówno zmiany fizyczne, jak i magiczne właściwości przekształcanego obiektu. Czarodzieje specjalizujący się w transmutacji muszą opanować zarówno wiedzę teoretyczną, jak i umiejętności praktyczne. Potencjał transmutacji określa zdolność do skutecznego i trwałego przeprowadzania tych przemian.
Transmutacja wymaga dużego skupienia, a nieudane próby mogą prowadzić do niepożądanych efektów, takich jak niestabilne lub krótkotrwałe przemiany.

Eliksiry

Eliksiry to dziedzina magii zajmująca się tworzeniem mikstur o różnorodnych właściwościach poprzez łączenie składników naturalnych i magicznych. Potencjał w eliksirach określa zdolność czarodzieja do precyzyjnego warzenia mikstur, które mogą wzmacniać organizm, leczyć rany, zwiększać zdolności magiczne lub działać jako substancje trujące i paraliżujące.
Tworzenie eliksirów wymaga głębokiej wiedzy o składnikach, ich interakcji oraz znajomości procesu warzenia. Dzięki tej umiejętności postać może pełnić rolę wsparcia dla sojuszników, zapewniając im dodatkową ochronę, leczenie lub wzmacniając ich moc magiczną. Eliksiry mogą być również używane w walce, zarówno jako środki defensywne, jak i ofensywne. Warzenie mikstur niesie ze sobą jednak pewne ryzyko – nieudane próby mogą prowadzić do groźnych konsekwencji, takich jak wybuchy, zatrucia czy nieskuteczne mikstury. Czarodzieje o niskim potencjale w eliksirach muszą więc zachować szczególną ostrożność, przestrzegając receptur i zaleceń, aby uniknąć niepożądanych efektów.

Siła

Siła fizyczna to potencjał postaci określający jej zdolność do wykonywania zadań wymagających dużego wysiłku fizycznego, takich jak: podnoszenie ciężarów, zadawanie silnych ciosów w walce wręcz. Potencjał ten odzwierciedla sprawność mięśniową, co może mieć kluczowe znaczenie w sytuacjach, gdzie magia nie jest dostępna lub skuteczna. Czarodziej z wysokim potencjałem siły fizycznej jest więc w stanie przetrwać sytuacje, w których magia nie daje natychmiastowej przewagi, np. w walce wręcz. Postać taka może również stanowić linię obrony dla mniej odpornych sojuszników, zapewniając im ochronę przed atakami fizycznymi.
Niski poziom siły fizycznej sprawia, że postać jest bardziej podatna na obrażenia i szybciej się męczy. W związku z tym czarodzieje o niskim potencjale fizycznym często polegają bardziej na magii obronnej lub współpracy z innymi. Potencjał ten jest szczególnie ważny dla osób uczestniczących w aktywnościach wymagających siły, takich jak aurorzy, strażnicy czy sportowcy magiczni, np. gracze quidditcha.
Potencjał siły jest jednym z elementów wpływających na ilość posiadanych przez postać punktów zdrowia.

Szybkość

Szybkość to potencjał postaci, który odzwierciedla jej zdolność do szybkiego poruszania się oraz wykonywania dynamicznych działań bez użycia magii. Obejmuje zarówno szybkość biegu i przemieszczania się, jak i refleks oraz zwinność w trakcie starć fizycznych. Odzwierciedla także gibkość ciała. Wysoka szybkość fizyczna jest kluczowa w sytuacjach, gdy konieczne jest szybkie reagowanie na zagrożenia lub podejmowanie działań w ograniczonym czasie.
Postać z wysokim potencjałem szybkości jest trudniejsza do trafienia w walce, może szybko zmieniać swoją pozycję i reagować na ataki. Dzięki temu ma większe szanse na skuteczne unikanie zagrożeń i przejmowanie inicjatywy w dynamicznych sytuacjach.
Niski potencjał szybkości fizycznej sprawia, że postać jest wolniejsza i mniej skuteczna w sytuacjach wymagających szybkiej reakcji. Może być łatwiejszym celem w walce, co zwiększa ryzyko obrażeń. Szybkość jest szczególnie ważna dla postaci pełniących role zwiadowców, sportowców i wojowników specjalizujących się w walce wręcz.

Wytrzymałość

Wytrzymałość to potencjał określający zdolność postaci do znoszenia długotrwałego wysiłku, odporności na obrażenia oraz regeneracji po urazach. W przeciwieństwie do siły, która odnosi się do czystej mocy mięśniowej, wytrzymałość koncentruje się na zdolności organizmu do długotrwałego funkcjonowania w trudnych warunkach oraz odporności na zmęczenie i ból. Postaci o wysokiej wytrzymałości potrafią przetrwać intensywne walki, wytrzymać dłużej bez odpoczynku, szybciej regenerować siły po wyczerpaniu oraz wykazywać się większą odpornością na traumatyczne doświadczenia psychiczne.
Czarodziej z wysokim potencjałem wytrzymałości fizycznej może znieść większą ilość obrażeń bez utraty sprawności, dłużej angażować się w fizyczne lub magiczne starcia oraz wytrzymać surowe warunki, takie jak ekstremalne temperatury, brak snu czy głód. W kontekście walki oznacza to większą odporność na ból, zdolność do kontynuowania starcia mimo odniesionych ran i wolniejsze tempo wyczerpania się energii.
Postać z niską wytrzymałością szybciej się męczy, jest podatniejsza na zmęczenie i wyczerpanie, co może prowadzić do osłabienia jej efektywności w dłuższych starciach. Może wymagać częstszych przerw na odpoczynek i być mniej odporna na obrażenia fizyczne.
Potencjał wytrzymałości jest jednym z elementów wpływających na ilość posiadanych przez postać punktów zdrowia.
    Odpowiedz
Starszy wątek | Nowszy wątek
Wątek zamknięty 


Skocz do:

Aktualny czas: 11-17-2025, 14:06 Polskie tłumaczenie © 2007-2025 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2025 MyBB Group.