05-14-2025, 13:51
O Jasnowidzach i Krwawym Darze Widzenia
Nie każdemu, kto widzi, dana jest mądrość rozumienia. I nie każdemu, kto rozumie, dane jest mówić bez konsekwencji.
W najstarszych podaniach o magii – tych, których nie znajdziesz na stronach podręczników, lecz w szeptach snów i pieśniach szaleńców – Jasnowidzenie nie jest darem, lecz dziedzictwem. Krwawym, przeklętym, niepojętym. Przychodzi z krwią, ale nie zawsze z tą, której się spodziewasz. Objawia się nagle — jak cień w oknie, którego być nie powinno. Jak zapach spalenizny przed pożarem, który dopiero nadejdzie.
Jasnowidz nie wybiera swojego losu. To los wybiera Jasnowidza.
Jasnowidztwo wydaje się być efektem złożonych interakcji wielu cech — czasem pojawia się niespodziewanie, czasem zanika na pokolenia, by powrócić w najbardziej nieoczekiwanym momencie. Nie jest to dar, który można nauczyć się w szkolnych murach. To magia starsza niż różdżki, bardziej pierwotna niż formuły zaklęć i bardziej niebezpieczna niż większość z nich.
Niektórzy z nich słyszą głosy - ciche, nieskładne, jak echo przyszłości, które jeszcze się nie wydarzyło. Inni śnią - o twarzach, których nie znają, o miejscach, w których nigdy nie byli, o katastrofach, które dopiero mają nadejść. Bywają też tacy, którzy patrzą na wodę, na płomień, na dym - i widzą więcej niż inni. Zbyt wiele. Dar rzadko objawia się nagle i w pełnej formie. W większości przypadków jego przebudzenie następuje stopniowo, często w okresie dojrzewania.
Typowe symptomy obejmują:
Niespodziewane sny prorocze - często symboliczne, z dziwnymi powtórzeniami i emocjonalnym ciężarem.
Przeczucia - silne wrażenie, że coś się wydarzy, bez racjonalnych podstaw.
Zamglone wizje - migawkowe obrazy, często wywoływane przez silne emocje, dotyk określonych przedmiotów lub przebywanie w miejscach o silnym ładunku magicznym.
Zapisane słowa - zdarza się, że jasnowidz wypowiada lub zapisuje rzeczy, których znaczenia nie rozumie... dopóki nie staną się rzeczywistością.
Granie jasnowidzem to balans między wiedzą a niewiedzą. Twoja postać widzi więcej — ale nie wszystko. Wizje mogą być zagadką, ciężarem, źródłem paranoi lub narzędziem. To nie jest supermoc. To klucz do fabularnych tajemnic. I często — do tragedii.
Czy twoja postać ufa swoim wizjom? Czy się ich boi? A może używa ich dla własnych celów?
Pamiętaj: prawdziwi jasnowidze nie ogłaszają się światu. Świat sam ich odnajduje.
W celu otrzymania wizji skontaktuj się z Mistrzem Gry, przedstawiając, w jakiej formie chcesz otrzymać proroctwo (sny, obrazy, rymowanki), do wiadomości dołącz link do rzutem kością.
Jasnowidzenie aktywuje się losowo (z woli MG) lub na życzenie gracza
Gdy postać próbuje użyć daru, rzuca K20.
Wynik należy zinterpretować zgodnie z poniższą tabelą.
Wynik
Efekt wizji
1
Fałszywa wizja. Postać otrzymuje przekłamany obraz przyszłości – MG może celowo wprowadzić gracza w błąd.
2-5
Brak wizji. Próba kończy się frustracją, bólami głowy, dezorientacją. Postać traci siły.
6-10
Niejasne symbole. MG przekazuje graczowi wizję z symbolami/metaforami, które trudno zinterpretować.
11-14
Fragment wizji. Gracz otrzymuje konkretny obraz/przebłysk przyszłości, ale bez kontekstu.
15-17
Wizja warunkowa. Postać widzi przyszłość, która może się wydarzyć tylko jeśli coś się stanie.
18-19
Prawdziwa wizja. Jasny i precyzyjny obraz przyszłości — postać może podjąć działania na podstawie informacji.
20
Wizja prorocza. Silna wizja, pełna znaczenia. Może zawierać ukryte informacje o głównym wątku fabularnym. MG może dać graczowi dodatkowe wskazówki.
0:000:00


