06-13-2025, 23:04
Magia bezróżdżkowa
Magia bezróżdżkowa to bardzo trudna do opanowania umiejętność specjalna, polegająca na rzucaniu zaklęć bez użycia różdżki. Realizowana jest jedynie przez najwybitniejszych czarodziejów o wielkiej wprawie, mocy magicznej i kontroli nad wewnętrzną magią. Znane są przypadki, kiedy czarodzieje pod wpływem emocji lub traumatycznych zdarzeń (np. w wieku dziecięcym) korzystają z magii bez użycia różdżki, jednak akcje te są zawsze wynikiem przypadku i nieświadomości swojego magicznego potencjału. Istnieją też kultury (np. kultura Indian czy rdzennych mieszkańców Ugandy), które od zarania dziejów nie korzystają z różdżek do ujarzmiania swojej wewnętrznej magii, w związku z czym nabyły naturalną umiejętność czarowania przy pomocy samych rąk; kultury wielkich czarodziejskich cywilizacji przyzwyczajone są jednak do korzystania ze stabilizatora pod postacią magicznej różdżki.Umiejętność magii bezróżdżkowej przede wszystkim pozwala rzucać zaklęcia bez użycia różdżki, ale także w naturalny sposób, przez większą stabilizację i świadomość wewnętrznej magii, przyczynia się do osiągania lepszych efektów przywoływanych czarów z wiodącej dziedziny czarodzieja.
Korzyści i wymagania
Umiejętność specjalna magii bezróżdżkowej pozwala (w ograniczonej poziomem ilości) rzucić kością dwa razy podczas rzucania zaklęcia. W zależności od posiadanego poziomu zdolności możliwe jest: uwzględnienie wyłącznie drugiego rzutu lub wybór rzutu korzystniejszego. Poniższa tabela opisuje efekty z wyszczególnieniem zaklęć o konkretnych PS.Efekty te działają wyłącznie na czary z dziedziny wiodącej (wybranej przez czarodzieja), w której posiada on co najmniej 30 punktów potencjału magicznego. Wyboru dokonuje się z chwilą wykupienia umiejętności specjalnej; musi być on zgodny z kreacją postaci.
Poziomy i efekty magii bezróżdżkowej
Poziom umiejętności
Zaklęcia z PS 0-60
Zaklęcia z PS 61-80
Zaklęcia z PS +81
Ilość przerzutów na wątek
I
2x rzut kością (uwzględniasz drugi wynik)
—
—
1
II
2x rzut kością (uwzględniasz drugi wynik)
2x rzut kością (uwzględniasz drugi wynik)
—
2
III
2x rzut kością (wybierasz lepszy wynik)
2x rzut kością (uwzględniasz drugi wynik)
2x rzut kością (uwzględniasz drugi wynik)
3
IV
2x rzut kością (wybierasz lepszy wynik)
2x rzut kością (wybierasz lepszy wynik)
2x rzut kością (uwzględniasz drugi wynik)
3
V
2x rzut kością (wybierasz lepszy wynik)
2x rzut kością (wybierasz lepszy wynik)
2x rzut kością (wybierasz lepszy wynik)
3


