• Witaj nieznajomy! Logowanie Rejestracja
    Zaloguj się
    Login:
    Hasło:
    Nie pamiętam hasła
     
    × Obserwowane
    • Brak :(
    Avatar użytkownika

Serpens > Organizacja > Wieści > Formalności > Regulamin
Wątek zamknięty 
Odpowiedz
Odpowiedz
#1
Serpens
Konta Specjalne
Magia to potęga
Wiek
999
Zawód
twórca
Genetyka
Czystość krwi
czarodziej
mugol
Sakiewka
Stan cywilny
bezdenna
wdowiec
Uroki
Czarna Magia
0
0
OPCM
Transmutacja
0
0
Magia Lecznicza
Eliksiry
0
0
Siła
Wyt.
Szybkość
0
0
0
Brak karty postaci
06-14-2025, 18:18

Regulamin

Zasady ogólne


1.1.
Forum jest miejscem przyjaznym i otwartym dla wszystkich, niezależnie od wieku, pochodzenia, czy poziomu doświadczenia w grach PBF.

1.2.
Wszyscy użytkownicy są zobowiązani do przestrzegania zasad netykiety, szacunku wobec innych i unikania treści obraźliwych, dyskryminujących lub nieodpowiednich.

1.3.
Użytkownicy zobowiązują się do zapoznania się z pełnym regulaminem przed rozpoczęciem gry. Nieznajomość zasad nie zwalnia z ich przestrzegania.

1.4.
Każdy gracz jest odpowiedzialny za treści, które publikuje na forum. Nieodpowiednie treści (np. obraźliwe, łamiące prawo autorskie, czy promujące nienawiść) będą natychmiast usuwane.

1.5.
Postacie powinny być kreowane zgodnie z klimatem i fabułą forum. Wszelkie elementy fabularne, wygląd czy cechy postaci muszą pasować do ogólnej atmosfery gry, aby zachować spójność z magicznym światem.

1.6.
Regulamin forum może być aktualizowany przez administrację. Wszelkie zmiany będą ogłaszane w odpowiednim dziale, a użytkownicy powinni zapoznać się z nowymi zasadami.

1.7.
Forum bazuje na serii książek autorstwa J.K. Rowling, ale niektóre elementy zostały zmodyfikowane na potrzeby forum.


Tworzenie postaci


2.1.
Każdy gracz może stworzyć dowolną liczbę postaci, ale każda z nich musi posiadać osobną kartę postaci oraz być aktywnie używana w grze. Pierwsze dwie postacie mogą zostać stworzone bez spełnienia wymogu liczby postów fabularnych. Trzecie i każde kolejne multikonto może zostać stworzone, jeśli na wszystkich poprzednich postaciach spełniony jest wymóg posiadania 30 napisanych postów fabularnych (w limit ten wliczane są listy fabularne liczące powyżej 100 słów), które należy zalinkować w wiadomości do Mistrza Gry.

2.2.
Poprzez postaci aktywne rozumieć należy każdą postać, która w ciągu 2 miesięcy napisała przynajmniej jeden post fabularny. Wyjątkiem są sytuacje, kiedy gracz zgłosił nieobecność w odpowiednim temacie.

2.3.
Jeśli Twoja postać była nieaktywna przez dłuższy czas, jej kolor rangi wróci do pierwotnego stanu dopiero po napisaniu trzech postów fabularnych.

2.4.
Karta postaci musi być zaakceptowana przez administrację przed rozpoczęciem gry.

2.5.
W przypadku tworzenia postaci o szczególnych zdolnościach i genetykach (np. animag, wilkołak, legilimenta itd.) należy uzasadnić je w historii postaci. Nie obwiązuje limit na postacie z genetyką. W przypadku umiejętności specjalnych jeden gracz może stworzyć jedną postać posiadającą na start umiejętność specjalną. Każda kolejna postać gracza może ją nabyć wyłącznie na drodze fabularnej.

2.6.
Gracz może zaktualizować kartę postaci, jeśli w fabule zajdą poważne zmiany.

2.7.
Postacie mogą mieć różne narodowości i być absolwentami różnych szkół magii (np. Beauxbatons, Durmstrang), ale powinno to być uwzględnione w ich historii.

2.8.
Postacie NPC są tworzone i prowadzone przez Mistrzów Gry.


Zasady rozgrywki


3.1.
Gra opiera się na systemie narracyjnym – każdy gracz opisuje działania swojej postaci w formie tekstowej, szanując jednocześnie decyzje innych graczy.

3.2.
Gracze nie mogą kontrolować postaci innych użytkowników bez ich zgody.

3.3.
W wątkach fabularnych należy unikać metagamingu – wiedza gracza nie powinna wpływać na decyzje jego postaci, jeśli ta nie ma jej skąd znać.

3.4.
Poważne decyzje fabularne (np. walki, zabójstwa, dramatyczne zmiany mogące mieć istotny wpływ na główną fabułę forum) wymagają konsultacji z Mistrzem Gry.

3.5.
Wątki z udziałem większej liczby graczy mogą być prowadzone przez Mistrza Gry, który kontroluje dodatkowe elementy świata (np. NPC, wydarzenia, efekty zaklęć).

3.6.
Śmierć postaci powinna być uzgodniona z graczem, którego dotyczy i omówiona z Mistrzem Gry.

3.7.
Wszelkie działania, które mogą mieć poważny wpływ na inne postacie (np. otrucie, klątwy, zdrada frakcji), powinny być wcześniej uzgodnione z Mistrzem Gry.


Luźne zasady i wskazówki


4.1.
Nie bój się eksperymentować. Twoja postać może się potknąć na korytarzu, źle rzucić zaklęcie albo przypadkowo zamienić kogoś w gumową kaczkę – to właśnie czyni grę ciekawszą!

4.2.
Nie jesteś sam. Jeśli dopiero zaczynasz, śmiało pytaj – wszyscy tu kiedyś zaczynali, a my chętnie pomożemy Ci wkręcić się w świat czarodziejów.

4.3.
Śmiej się z chaosu. Kiedy wyjdzie z tego fabularny bałagan (a wyjdzie), ciesz się nim – to często najzabawniejsze momenty w grze.

4.4.
Nie bądź perfekcyjny. Czarodzieje popełniają błędy, tak jak mugole – wpadki to często najlepsze elementy fabuły.

4.5.
Mistrz Gry to nie Twój wróg! A przynajmniej… nie zawsze. Jeśli MG wrzuci Cię w wątek ze smokiem albo wybuchającym kociołkiem, po prostu baw się dobrze!

4.6.
Zaklęcia do porannej kawy. Pamiętaj, że Twoja postać może rzucać zaklęcia, ale nie zawsze się uda – nawet dla czarodzieja poranna kawa bywa trudna do wypicia bez rozlewania!

4.7.
Postacie są jak wino – mogą być lepsze z czasem. Na początku nie musisz wiedzieć wszystkiego o swojej postaci – pozwól jej się rozwijać w trakcie gry. Z czasem zaskoczy Cię, jak bardzo się zmieni.

4.8.
Magia to przede wszystkim zabawa. Choć gra ma swoje zasady, pamiętaj, że najważniejsze to dobrze się bawić i cieszyć każdą chwilą w magicznym świecie.
    Odpowiedz
Starszy wątek | Nowszy wątek
Wątek zamknięty 


Skocz do:

Aktualny czas: 11-17-2025, 12:11 Polskie tłumaczenie © 2007-2025 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2025 MyBB Group.